Na pokračování Helldivers jsme se sice těšili, nic ovšem dopředu nenasvědčovalo tomu, že by hra měla nějak výrazně posunovat laťku kvality oproti prvnímu dílu. Jenže i díky rozhodnutí společnosti Sony uvolnit svoji „exkluzivitu“ kromě playstationů i na PC současně se z přímočaré střílečky stal vyložený hit, který už přilákal miliony hráčů (viz naše recenze).
Bohužel, vývojáři nebyli na takový nápor vůbec připraveni a podcenili nutnost podpořit vydání posílením serverové kapacity. Už od prvního dne se tak natěšení lidé setkávají s tím, že se do hry nemůžou po několik minut připojit, případně jsou odpojováni v průběhu už rozjetých zápasů.
Ve švédském studiu Arrowhead sice na nápravě pilně pracují, ovšem zájem je tak obrovský, že situaci nevyřešilo ani prakticky zdvojnásobení maximálního počtu současně hrajících lidí na 450 tisíc. Helldivers se tak už v tomto ohledu podařilo překonat hry jako Grand Theft Auto V, Destiny 2 nebo Rust.
Že je zajištění serverové kapacity náročná (a také pěkně drahá) služba, ví i autoři letošního superhitu Palworld. Ti nedávno vyčíslili, že jen provoz serverů je každý měsíc vyjde na více než 11 milionů korun (viz náš článek).