Heart of Winter - Icewind Dale podruhé

  • 5816
Po úspěšném RPG Icewind Dale můžeme od Black Isle Studios brzo očekávat i datadisk Heart of Winter. Co nového přinese a co starého si ponechá, to byste se právě měli dozvědět uvnitř článku.
Heart of Winter

Krátce po dokončení vydařeného RPG Icewind Dale vyšla z útrob Black Isle Studios oficiální zpráva, která oznámila, že práce na datadisku s názvem Heart of Winter jsou v plném proudu. Po analýze prodejnosti v prvních dvou týdnech poté, co se IWD dostal na pulty, se totiž rozhodlo, že vzhledem ke slušným výsledkům bude mít i datadisk šanci na úspěšnou kariéru.

Vaše kroky tentokrát povedou do Lonelywoodu - nejseverněji položeného města na celém Faerunu, odkud celou hru začnete. Kdesi v těch končinách se prý usídlila skupina barbarů a pod vedením jakéhosi nového charismatického vůdce se chystá k bůhvíjakým nepravostem. Žádost o pomoc proti novému nebezpečí přijde pochopitelně na vaši adresu a vy nebudete váhat dlouho, než se jí rozhodnete vyhovět. Datadisk můžete začít hrát třemi způsoby - buďto se do něj plynule přesunete poté, co dohrajete originální Icewind Dale, nebo lze použít cestu z Kuldaharu (to v případě, že IWD pořád hrajete, ale ještě nejste na konci) a nebo to můžete zkusit bez IWD, což ale pravděpodobně bude představovat jistý problém. Postavy totiž musí být na určité úrovni, aby jste se s nimi mohli nějak rozumně po HoW pohybovat.

Heart of Winter

Autoři nehodlají nikterak opouštět koncepci použitou v IWD, protože logicky předpokládají, že datadisk si budou chtít koupit hlavně ti, kterým původní koncepce vyhovovala. Poměr mezi akcí a dialogy tedy zůstane zhruba stejný, žádný posun tím či oním směrem neočekávejte. Pouze se snad trochu ustoupí od početných skupin slabých protivníků a spíše se plánuje posílat na vás méně potvor najednou, zato silnějších. Změny se budou týkat i povolání - nepřibudou sice žádná nová, ale ta stávající by měla doznat drobných vylepšení, kterých se většinou dožadovali hráči IWD v různých fórech po celém internetu. Experience cap (maximální úroveň zkušeností) je nastaven na 2 900 000. Rozroste se sortiment kouzel (zhruba o 50 až 60 nových) - pro kouzelníky bude asi nejvýznamnější novinkou Abi-Dalzim's Horrid Wilting (kouzlo 8. úrovně, které podle úrovně kouzelníka působí zranění 1 až 8 bodů), pro druidy pak Whirlwind (kouzlo 6. úrovně vyvolávající soukromé tornádo). Mezi ostatními přidanými kouzly figurují například Blade Barrier, Trollish Fortitude, Seven Eyes, Undead Ward, Soul Eater, Wall of Moonlight, Moonblade, Thorn Spray nebo Smashing Wave.

Heart of Winter

Co se inovací týče, nezůstanou pozadu ani předměty - jejich počet se rozroste o dalších osmdesát (na celkových 200) a to kupříkladu o Amaunator's Legacy, Sceptre of Tyranny, Trollslayer nebo Bracers of Blasting. Nové zbraně bude možné nakoupit i v kuldaharském obchodě u Conlana a o trochu větší výběr bude i u Orricka. Budete je koneckonců potřebovat, potkáte totiž i nové protivníky - například hned příslušníky barbarského kmene, o němž byla řeč v příběhu. To, že nebudete chodit jen po stejných místech, která jste navštívili v IWD, snad ani nemusím zdůrazňovat - navíc se chystá pět oblastí a jedno celé město.

Grafická vylepšení se odvíjejí hlavně od většího rozlišení 800x600 a od lepší optimalizace 3D akcelerace. Jeden z nových členů týmu Black Isle dostal na starost pathfinding, na kterém je vždycky co precizovat. Totéž platí i pro AI protivníků, kteří teď navíc budou mít tu nepříjemnou vlastnost, že si dokáží zavolat na pomoc i další spřízněnce, na které byste jinak narazili až o kus dál. Nově bude možné schovat všechny panely a nechat si na obrazovce jen krajinu s postavami. Potěšitelné bude i pouzdro na svitky a pytlík na drahokamy. Celkem nám Black Isle slibuje kolem 30 hodin herního času a datum vydání někde v blízkosti letošních vánoc.


Témata: Tornádo