Half-Life

Half-Life | foto: Valve

Po 24 letech od vydání překonal první Half-Life rekordy na Steamu

• 0
Legendární střílečka Half-Life je už tady s námi bezmála čtvrt století, hráči na ni však dodnes nezapomněli. Pod hashtagem #RememberFreeman se zorganizovali a překonali devatenáct let starý rekord v počtu hráčů na Steamu.

Pamětníci se možná pozastaví nad tím, proč se narozeniny Half-Life slaví v půli srpna a ne 19. listopadu, což je den, kdy hra v roce 1998 skutečně vyšla. Důvod je však prozaický. Právě o prázdninách před devatenácti lety se totiž hra poprvé objevila v digitálním obchodě Steam. A jak dodnes s oblibou opakují odpůrci obchodu Epic Store (a vlastně i konkurenčního boje v prodeji digitálních her jako takových), tak co není na Steamu, jakoby vlastně neexistovalo.

Ano, argumentace je to poněkud pochybná, ale přístup ve stylu „kdo chce slavit, důvod si vždycky najde“ je nám vlastně sympatická, a tak si tuto legendární 3D akci také rádi připomeneme. Ono, co nám také zbývá jiného, než vzpomínat, navzdory famóznímu úspěchu a dodnes nehynoucí popularitě se k této značce Valve chová poněkud macešsky a případné pokračování je už jen tématem vtipů, nikoliv seriózních spekulací.

Spontánní akce, kterou fanoušci zorganizovali na sociálních sítích pod hashtagem #RememberFreeman na tom bohužel nic nezmění. Je však hezké vidět, že navzdory tomu, že hra byla v minulosti k zahrání úplně zdarma a že nedávno vyšel kompletní remake Black Mesa (viz naše recenze), se našlo dost lidí, kteří si stařičkou hru pouštějí i v roce 2022.

Pokud jste akci prošvihli, ale chcete si i tak zavzpomínat, máme tu pro vás desítky tematických článků. Za vypíchnutí stojí například Andrejovo připomenutí nelehkého vývoje, Jakubova zajímavá úvaha na téma, jak by asi mohl vypadat Half-Life 3, kdyby někdy skutečně vyšel (ne tedy, že by k tomu snad někdy mohlo dojít) a můj bulvární poznatek o tom, že hlavní boss hry byl vymodelován podle syna programátora Gaba Newella.