Half-LIfe: Alyx

Half-LIfe: Alyx | foto: Bonusweb.cz

Vývojáři se předhánějí, kdo vytvoří realističtější láhev s alkoholem

  • 15
Detailní fyzika kapalin ze hry Half-Life: Alyx inspirovala mnoho vývojářů k tomu, aby to samé vyzkoušeli namodelovat i ve svých vlastních enginech. Své umění prezentují především na lahvích s virtuálním alkoholem.

Half-Life: Alyx je po všech stránkách technologickým zázrakem, jde vlastně o první „skutečnou“ hru ve virtuální realitě (viz naše recenze). Vývojáři na ní přitom ještě stále pracují a dále ji vylepšují. Jednou z mnoha drobných změn, které do hry od vydání přibyly, je i realistické zpracování tekutin. 

Díky němu se zde můžete pokochat fantasticky vypadajícími láhvemi s alkoholem, který se přelévá přesně tak, jak jsme zvyklí ze skutečného světa. Podle druhu kapaliny uvnitř se navíc mění i průchod světla. Jde vlastně jen o efektivní blbinku, která nemá na hratelnost žádný praktický dopad, její zpracování však uchvátilo i mnoho jiných vývojářů. Několik se jich pak rozhodlo zkusit si něco podobného naprogramovat na vlastní pěst.

Sociální sítě jsou tak nyní plné videí, ve kterých někdo třese láhvemi virtuálního alkoholu. A vypadá to skvěle, viz například tento:

Analytical (aka 'faked') Fluid simulation and bubbles. The fluid motion is only 3 sine waves controlled by a Float controlled by an FInterpTo in the blueprint. The bubbles are entirely procedural voronoi noise injected with the sine waves using a lagged Float. #UE4 #realtimeVFX pic.twitter.com/dVKmJs0zBY

— Ryan Brucks (@ShaderBits) June 5, 2020

Anebo tento:

After seeing the cool physics wine from #Alyx I added object forces to my raymarched liquid glass, and also made it so you can pour out the fluid. Liquid is driven by an FInterpTo; no physics, all analytical except for the #Niagara particles at the end. #UE4 #UE5 #realtimeVFX pic.twitter.com/7dT4LpmUWc

— Ryan Brucks (@ShaderBits) June 5, 2020

Podle samotných vývojářů není naprogramování této „fíčury“ až tak složité, jak by to mohlo vypadat. Ve skutečnosti totiž nejde o počítání fyziky, ale efektu je dosaženo jen pomocí speciálních shaderů. Technicky zdatní si mohou o detailech přečíst v tomuto tématu věnovaném vláknu na serveru Resetera, my ostatní se můžeme jen pokochat uklidňujícím pohledem na šplouchání alkoholu v následujících videích.


Témata: Alkohol, fyzika