
Gorasul: Lost Souls vzniká ve berlínských studiích německého týmu Silver Style Entertainment. Podle autorů by to měla být hra, která se vrací ke kořenům RPG žánru, tedy žádné akční řádění jako v Diablu, ale spíš více questově orientovaná koncepce. Místo radosti z pozabíjených protivníků by vás tak měla dopředu hnát spíš snaha o odhalení všech souvislostí a rozkrytí tajemných zákoutí příběhu. S hlavním hrdinou Roszondasem se setkáváme v okamžiku, kdy ho v útlém věku opustila matka a ujal se ho drak Crakan. Protože dítko vypadá na umření, použije na něj dobrotivý drak oživovací techniku "Breath of Life". Díky ní se Roszondas nejen uzdraví, ale získá i zvláštní magické schopnosti, které mu dopomohou k tomu, že se stane jedním z nejmocnějších čarodějů v zemi. Přesto však ve válce, která v Gorasulu jednoho dne vypukne, zemře. Dál to začíná být trochu nejasné - Roszondas znovu oživne, místo doma se ale nachází ve světě ovládaném hordami démonů a nemrtvých. Když se k tomu přimíchá ještě ztráta paměti a dva neznámé ostrovy, které je třeba zbavit prokletí, jež nedovoluje duším mrtvých dostat se k Bohu, je toho do začátku docela dost, co řešit.

Možná i proto není náš hrdina na všechno sám. Přibrat si může tři další spolucestovatele a vybírat bude z čeho, protože postav, které by se k němu rády přidružily, bude dost. I když jsem na začátku řekla, že žádné akční hody se konat nebudou, o boje pochopitelně nepřijdete, jen jich tu nebude tolik. Vybrat si můžete mezi zbraněmi a magií - ta se učí z kouzelnických knih, kterých bude šest a každá obsahuje po sedmi kouzlech.
Jednou z absolutně originálních vlastností hry budou "myslící" zbraně. Některé unikátní meče, sekery i další zbraně totiž budou mít své vlastní statistiky, které vám o nich prozradí, jakou mají osobnost, s jakou přesností se trefují do protivníků nebo jak vysoce inteligentní spolupráce se od nich dá čekat. Taková osobnost obouručního meče může být ožehavá věc - někdy zbraně odmítají zraňovat určité druhy protivníků (třeba skřety), jindy se do bojů s nenáviděným plemenem pouští zase samy, záleží na tom, do koho se mají zabodávat. Nemusíte se bát, že by se váš meč pouštěl do nějakých samostatných akcí a vy ani nebudete vědět proč - inteligentní zbraně komunikují se svým nositelem pomocí telepatie.
Hra poběží v rozlišení maximálně 800x600 a s žádného zoomování nebo otáčení kamery se v ní nedočkáme. Stejně tak se nepočítá s multiplayerem. Datum vydání je stanovené nejpozději na září 2000.