GoldenLand - RPG v ruském vydání

  • 8
Ruský vývojářský tým Burut, o němž byla nedávno na BonusWebu řeč ve spojení s 3D akčním titulem Kreed, si pro nás chystá i něco dalšího - RPG ve středověkých fantasy kulisách. Mírumilovný svět GoldenLands je v ohrožení a mezi všemi jeho obyvateli se na roli zachránce hodíte zase jen vy…
GoldenLands

O ruském týmu Burut byla u nás na BonusWebu řeč před pár dny, což je ve srovnání s tím, že předtím o něm nebyla celá léta řeč vůbec, tak trochu zvláštní. Faktem však je, že jejich první titul na sebe mnoho pozornosti nepřipoutal, možná i proto, že se prodával pouze v Rusku. Kvality fantasy RPG Heath: The Unchosen Path tedy posoudit nemůžeme, nicméně na letošní ECTS se Burut mohl pyšnit svými dvěma připravovanými tituly - jednak 3D akcí Kreed, o níž byla řeč v tomto článku, a jednak hrou nazvanou GoldenLand. Potěšitelnou zprávou (tedy aspoň v případě, že Heath nebyl absolutní propadák) je to, že GoldenLand bude opět žánrově spadat do kategorie RPG, takže můžeme doufat, že autoři nabyli při tvorbě prvního RPGčka zkušenosti, které mohou u toho druhého výhodně použít a ušetřit tak GoldenLand obvyklých začátečnických kiksů a dětských nemocí.

Příběh hry má pochopitelně všechny ty potřebné ingredience, vyžadované pravověrnými milovníky žánru - poklidný svět, do nějž si to jednoho dne přihasí hrozba smrtelného nebezpečí a všeobjímající zkázy, a proti ní stojíte jen vy, v lepším případě s partou vám podobných zoufalců, kteří si myslí, že mohou vlastníma rukama odvrátit zkázu světa. V konkrétním případě GoldenLandu to vypadá zhruba následovně:

GoldenLands

…teprve 300 let uplynulo od okamžiku, kdy byla poražena přízračná armáda démona Drah-Shoo a do Zlatého údolí se vrátil klid a mír. Krajině kolem Zlatých hor se pomalu vrátil její dřívější půvab a lidé postupně zapomněli, že by život mohl být jiný než idylický. Žádný div, že když se v údolí začaly objevovat podivné nestvůry a zamořovat křišťálově čistý vzduch smradem plným příslibů zla, chorob a krvavých válek, nebyli na ně obyvatelé vůbec připraveni a nevěnovali jim zprvu příliš pozornosti. Pouze jediný člověk - nejvyšší kněz Kultu hrdinů, si byl vědom toho, že navlas stejnými znaky se kdysi ohlašoval příchod temného pána Drah-Shoo…

Jak vidíte, skýtá úvodní story dostatek prostoru potřebného pro rozvinutí příběhové kostry, na kterou pak půjdou nabalit desítky questů a subquestů, bez nichž by to prostě nešlo. Svět GoldenLand navíc vypadá jako dostatečně pestrý a nápaditý - putovat budete přes zasněžené hory, písčité pouště, travnaté pláně, jeskynní komplexy a mnoho dalších exteriérových i interiérových prostor. Celkem by ve hře mělo být přes 200 lokací, rozprostřených do třech zemí, z nichž každá má unikátní design, obyvatele, zvyky, tradice a tak dál. Během hry budete moci potkat kolem 400 NPC, které nejenže jinak vypadají (doby identických postaviček postávajících na každém druhém rohu snad už definitivně skončily), ale také se jinak projevují. Co se týče například interaktivity prostředí, pak GoldenLands se Burut holedbá tím, že míra interaktivity GoldenLand bude hodně vysoká a že tedy budete moci různými způsoby používat spoustu předmětů ve hře se vyskytujících.

Ohledně hlavní postavy a jejích dalších průvodců toho není známo zase tak moc. Jisté je, že můžete ovládat celou partu, přidělovat jim výstroj a výzbroj, a pochopitelně je pěkně vyhraňovat. Každý hrdina disponuje sedmi hlavními statistikami, čtyřiceti dalšími, odvozenými od těch hlavních, a třiceti dovednostmi - a to všechno můžete vylepšovat. Mezi speciální schopnosti, které můžete své svěřence naučit, patří například sestavování existujících bojových úderů do unikátních sérií (mimochodem, GoldenLand používá tahový způsob boje) nebo výroba nových předmětů s použitím těch stávajících. Pokud už jste si začali říkat, co by to bylo za RPG bez kouzel, tak už si to říkat dál nemusíte - magický systém zahrnuje kolem dvou stovek kouzel rozdělených do šesti magických škol (základní, přírodní, božská, černá, bílá a stínová). Všechno to povídání bych sice měla zakončit větičkou a datu vydání, ale protože ho neznám, nemůžu, ani kdybych chtěla :-).