Cíle mezinárodní neziskové organizace PETA jsou bez debaty šlechetné, metody boje proti týrání a zneužívání zvířat už ovšem vzbuzují diskuse. Že se snaží využít vzácného mediálního prostoru a svézt se na úspěchu aktuálního herního hitu God of War: Ragnarok (naše recenze), lze pochopit, jejich požadavek na zavedení nového módu, který by ze hry odstranil veškeré scény násilí na zvířatech, vlastně v kontextu dnešní doby není až tak přehnaný.
Už nějakou dobu totiž ve hrách máme důrazná varování před zobrazením sebevražedného a sebepoškozujícího jednání (viz například As Dusk Falls), nabídku přeskočit kontroverzní scénu už jsme dostali v Call of Duty: Modern Warfare 2 z roku 2009.
Rozpaky spíš budí, proč PETA tento požadavek argumentuje zrovna pasáží s obřím psem Garmem, který hlídá brány mrazivého Helheimu. Ano, hlavní hrdinové s ním musí svést poměrně náročný souboj, jejich motivací je ovšem přerostlému psíkovi spíš pomoct a vše se obejde bez vážných následků na zdraví.
„Tento pes byl dlouho uvázán na mrazu a neměl k dispozici pití ani jídlo (tedy až na Kratose),“ píše se poněkud pateticky ve videu podbarveném dojemnou hudbou, a jak si asi umíte představit, hráčská veřejnost pro tuto paralelu nemá příliš pochopení. Garm (někdy též Garmr) je totiž bytost z mytologie, jakási severská variace na známějšího Kerbera. Podezírat autory hry z negativního vztahu ke psům pak určitě nelze, když několik hodin předtím dokonce hráče za pohlazení jiných psů odmění achievementem.
Že by tak PETA s touto argumentací dokázala u tvůrců hry uspět, je málo pravděpodobné, ostatně jejich předchozí požadavky na ukončení lovu zvířat v sérii Assassin’s Creed nebo konec kohoutích zápasů ve Far Cry (viz náš článek) byly v minulosti zcela ignorovány.