Goat Simulator vydělával už po deseti minutách, grafiku měl z internetu

aktualizováno 
Pouhých deset minut po uvedení do obchodů byla hra Goat Simulator v plusu. To bylo výsledkem rychlého vývoje a značného zájmu o tento titul.

Studio zároveň vytvářelo další neoznámenou hru, která byla pro firmu prioritou, a projekt Goat Simulator tak musel pracovat s omezenými zdroji. Neměl například k dispozici žádné animátory, a vývojáři se proto grafiku rozhodli nakoupit z internetu.

"Řekl bych, že jsme tu kozu stáhli za dvacet dolarů. Byla v 75% slevě ," řekl PR manažer studia Coffee Stain Studios, kterým je Armin Ibrisagic. O Goat Simulatoru hovořil na vývojářské akci GDC Europe a o jeho přednášce přinesl reportáž server Gamasutra.

Projekt vznikl díky zápalu pro kozy, kterým "trpěl" jeden z vývojářů. O zajímavosti hry nejdřív bylo potřeba interně přesvědčit tým z Coffee Stain Studios, a na papíře proto vznikla řada konceptů.

Fotogalerie

Například verze, ve které by každá klávesa ovládala nějakou končetinu. Pro pohyb a rozličné akce by tak bylo třeba zvolit správnou kombinaci tlačítek a vše správně zkoordinovat v čase. "Jíst trávu by bylo neuvěřitelně těžké," říká Ibrisagic.

Tým však dospěl k závěru, že by takové pojetí hry bylo zábavné přibližně pět minut. Další koncept se však již výsledné hře blížil. "Co kdybyste získávali body za hlouposti jako při skateování, ale jako koza? A místo skateování byste do věcí vráželi hlavou, rozbíjeli okna a tak," popisuje vývojář.

Část týmu se tak rozhodla, že na hře začne pracovat a zveřejnila první ukázku ze hry. Když se Ibrisagic další ráno vzbudil, mělo video již přes osmdesát tisíc přehrání. A číslo během pěti minut chůze do kanceláře vystoupalo na sto tisíc.

"Pořád to rostlo a rostlo až nakonec GameSpot vytvořil video o tom, proč Goat Simulator musí vzniknout a že hry někdy mohou být hloupé. Lidé nám psali vážně dlouhé e-maily, ve kterých vysvětlovali, proč je to pro náš průmysl důležité. Začali jsme mít pocit, že bychom tu věc možná mohli vydat. A že pokud to neuděláme, někdo mě možná zastřelí po cestě do kanceláře."

Tým to tak přinutilo k seriózním schůzkám, při kterých si musel ujasnit vizi pro hru. Rozhodli se, že nemá smysl vytvářet kozí variaci na Grand Theft Auto. Hru raději vytvoří krátkou a úmyslně přihlouplou. "Museli jsme to vydat rychle a muselo to být v duchu té ukázky," konstatuje Ibrisagic.

Prodeje pak překonaly veškerá očekávání. "Řekl bych, že jsme naše investice získali zpět zhruba za deset minut," tvrdí Ibrisagic. Studio původně vzniklo díky vývoji her Sanctum, které obranu věžemi kombinují se střílením. Goat Simulator však během pěti měsíců překonal výdělky z obou her. Oba tituly přitom vydělaly polovinu peněz díky stahovatelnému obsahu.

Celá situace tak zajistila budoucnost studia, které nyní může investovat do dosud neodhaleného projektu. Podpory hráčské komunity si však tým váží, a proto i nadále hru rozšiřuje.

Autor:
  • Nejčtenější

Diablo 4 je temnější, krvavější a vrací se ke stylu legendární dvojky

Diablo 4 slibuje návrat ke kořenům. To znamená nejenom k temnějšímu pojetí, ale i způsobu, jakým se hraje. Navázat by v...

Lidé si ve světě Falloutu 76 hrají na šlechtu, vysmívají se „neplatičům“

Skupina hráčů onlinovky Fallout 76 zformovala satirickou skupinu Apocalyptic Aristocracy a provokuje „obyčejné“ hráče...

Český trh nezaplatí ani jednoho celého vývojáře, říká tvůrce mobilních her

Jejich hry hrají miliony hráčů napříč celým světem, přesto u veřejnosti české studio Madfinger Games nemá takové jméno...

Stručný průvodce zákysem ve hrách. Co dělat, abyste se nezbláznili?

Možná jsou dnes hry opravdu jednodušší než bývaly, to však neznamená, že nás občas nedovedou pořádně potrápit....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vydání Red Dead Redemption 2 na PC se neobešlo bez chyb

Po roce od vydání na konzolích se geniální westernové akce Red Dead Redemption 2 dočkali i majitelé PC. Řada z nich...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Špičkový výrobek i po letech funguje. Kvůli hloupé chybě je však k ničemu

Snoubení spotřební elektroniky a počítačů provázely porodní bolesti, které jsou z dnešního pohledu absurdní a...

  • Další z rubriky

Airplane Mode chce zprostředkovat nudu dálkových letů z pohledu pasažéra

V chystané hře si můžete v reálném čase vyzkoušet šestihodinový let ekonomickou třídou dálkového letadla. Žádnou akci...

Chystá se pokračování akce Project IGI, zavede nás do doby studené války

Project IGI, zapomenutá značka z přelomu milénia, se nečekaně vrátí. Ve třetím díle nazvaném Origins se podíváme do...

Death Stranding exkluzivity neuznává, vyjde na Steamu i Epicu

Nejen že novinka legendárního vývojáře Hidea Kojimy není ryze PS4 exkluzivitou, jak se dlouho spekulovalo, nakonec si i...

Čína razantně omezila dětské hráče, povoluje jen 90 minut hraní denně

V Číně vešel v platnost zákon, který nařizuje tamním provozovatelům videoher zabudovat takové mechanismy, které...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz