O tom, jak vděčnou studnicí nápadů je pro herní průmysl (a pochopitelně nejen pro něj) druhá světová válka a okolnosti s ní spojené, už jsme na BonusWebu nejen několikrát psali, ale navíc jsme se o tom mohli přesvědčit na vlastní kůži. Stačí si vzpomenout na tituly jako Medal of Honor: Allied Assault, Commandos 2, Sudden Strike nebo 3D World War 2 a hned musí být jasné, že pramen inspirace je nevyčerpatelný a ještě nějakou dobu bude sloužit k plné spokojenosti všech herních vývojářů. Mezi mnoha dalšími tituly se rozhodl těžit z tohoto hutného tématu i GI Combat a protože o něm ještě na našem serveru nenajdete nic jiného než pár obrázků, myslím, že právě nadešel čas to napravit.
Aniž bychom dlouho chodili kolem horké kaše, můžeme si rovnou nalít čistého vína - GI Combat je realtimová strategie, která své hráče nezavede ani do dob starověkého Řecka plného monumentálních staveb, ani do daleké budoucnosti plné robotů, ale přesně tam, kam byste čekali - do období druhé světové války. S touto hrou vlastně dostanete do ruky jednu z mála možností, jak se vrátit do této exponované doby a jak se pokusit přepsat historii, alespoň tedy tu, která se odehrává na vašem počítači, když už ne tu skutečnou.
Úkoly, které vás v GI Combatu čekají, by měly variovat mezi klasickým bráněním se nepřátelské invazi, přes mise, v nichž budete muset zaujmout pozice na některých strategických důležitých místech (na nichž se to nepřátelskými vojáky obvykle hemží jako červíky v týden staré zdechlině ježka), až po získávání tajných dokumentů.
Jak to tak vypadá, vzali si autoři poměrně velký krajíc, když nám naslibovali všechny ty záležitosti, kterými teď zaplácnu další odstavec. Patří mezi ně například detailní 3D prostředí, v němž byl velký důraz kladen na detailní vymodelování terénu, který by měl ve volbě vaší bojové strategie hrát velmi důležitou roli (což se ovšem za šokující novinku nedá považovat ani při zavření obou očí, takže těžko říct, co přesně na tom bude tak inovativního). Mezi další zajímavé vlastnosti GI Combatu by se dalo zařadit například to, že by se hra měla odehrávat naprosto kontinuálně, což prý bude zcela jiný zážitek než realtimový mód, který se autorům nezdál DOST realtimový. Navíc vojáci, které dostanete k ovládání, budou ovlivněni několika různými psychologickými modely, které budou určovat, jak a zda vůbec budou plnit své povinnosti vůči vám. Velký smysl pro detail je vidět i na zbraních, které budete ve hře používat - pro každou z nich jsou stanovené vlastní balistické, palebné i další údaje, přičemž výběr typů by pochopitelně mel být omezen na historicky dokázané modely (což ostatně platí například i pro vozidla).
Přestože grafika z prvních obrázků nevypadá, jako že by nás mohla něčím překvapit či snad dokonce oslnit, neházejme ji do žita a dejme jí šanci dospět. Zajímá-li vás hardwarová náročnost, pak vás asi mile potěší (majitele silnějších strojů spíš rozmrzí) fakt, že minimální požadavky na systém jsou 400 MHz Pentium, 64 MB RAM a 16 MB grafickou kartu. Na demo bychom se snad mohli těšit někdy v prosinci a s vydáním finální verze se pořád dělají tajnosti.