Tým lidí, kteří tvoří osazenstvo firmy Irrational Games Australia už má ledacos za sebou. Jednotliví členové se podíleli na vzniku tak úspěšných titulů, jako jsou Thief, System Shock 2, Enemy Infestation nebo Warlords Battlecry. Po nasbírání tolika zkušeností se dá čekat, že jejich první společné dílo taky nebude žádnou béčkovou produkcí a že se svou kvalitou bude výše jmenovaným hrám přinejmenším blížit.
Co přesně se tedy skrývá za názvem Freedom Force? To opravdu není snadné definovat jednou větou, ale můžu to zkusit - bojové RPG, v němž s postavami superhrdinů budete v obrovských arénách bojovat se superzloduchy. Protože předpokládám, že vaše představy nejsou o moc jasnější než na začátku, podíváme s na to trochu detailněji.
Podle slov autorů v sobě Freedom Force kombinuje 3D realtimové souboje s RPG vývojem postav a košatým příběhem. Hlavní myšlenkou je ovládání skupiny hrdinů, z nichž každý má vlastní silná i slabá místa, vlastní osobnost a originální soubor statistik. Každá postava bude definována pěti statistikami (síla, rychlost, výdrž, odolnost a energie), dále silami, které ovládá, a několika atributy, které mohou být jak kladné, tak záporné (mezi ty záporné budou patřit například křídla). Za každé vítězství dostanete body, jenž pak můžete rozdělit mezi své statistiky nebo si za ně vylepšovat své atributy. Ty se budou lišit od postavy k postavě - ohňově založený hrdina se například nemá šanci naučit zmrazování protivníků a naopak.
Hra bude rozdělena do misí, ve kterých bude postupně přituhovat - ze začátku půjde jen o kratší a jednodušší úkoly; až postupem doby budou nepřátelé tvrdnout a k základním cílům přibývat další postranní. Souboje budou probíhat v reálném čase s možností je zastavit.
Jak můžete vidět z okolních obrázků, Freedom Force se z velké části inspiruje nejen komiksovými postavami, ale i celkovou atmosférou komiksů. Jednotlivé postavy z vaší skupiny mají mezi sebou různé vztahy - někteří se snesou lépe a jiní hůře.
Hra se bude odehrávat někdy na začátku 60. let. Většinou se budete pohybovat v New Yorku nebo někde v jeho blízkosti, ale občas se dostanete i do vzdálenějších lokací. Známá místa New Yorku jako Empire State Building nebo Central Park pochopitelně nemohou být opomenuta, možná je však spatříte i v jiné době, než je ta současná, protože v některých rozhovorech autoři naznačují cosi o časových posunech.
V okolním prostředí je možné destruovat prakticky cokoliv. Autorům se prý nelíbilo, že třeba v Quakovi není možní raketometem prostřelit dveře nebo zničit strom, a tak svoji hru koncipovali tak, aby se všechny tyhle věci mnohem více blížily realitě. Nejde přitom jen o možnosti destrukce - například pochodněmi si budete moci jak posvítit, tak s nimi bušit do nepřátel.
Na Freedom Force se v australských studiích pracuje teprve kolem tří měsíců, hotový je základní design a v současnosti se úsilí autorů koncentruje na návrhy misí a postav. Do nějakého vydání je tedy zatím tak daleko, že se o žádném datu ani nemluví.