A pak že to nejde. Epic nakrátko propojil všechny platformy. Prý omylem

  10:43aktualizováno  10:43
Definitivní důkaz, že po technologické stránce propojení hráčů na všech platformách nic nebrání, se podařil hře Fortnite. Jenže stav, kdy se mohli utkat hráči na Xboxu i na PS4, trval jen krátce a podle vydavatele hry šlo o omyl.

Xbox One X | foto: BW, Microsoft

Konzolový trh je v současnosti rozdělen na tři samostatné proudy, které reprezentuje Microsoft se svým Xboxem, Sony s Playstationem a Nintendo se Switchem. V poslední době se hodně mluví o tom, že by autoři multiplatformních her chtěli své komunity sdružovat dohromady, místo aby je nadále udržovali rozštěpené. Technicky tomu vůbec nic nebrání, hráči na PC už dokonce nějakou dobu mohou hrát proti majitelům Xboxu.

Fortnite

Hra Fortnite nakrátko umožnila propojení dvou konkurenčních platforem.

Že po technologické stránce nepůjde o žádnou raketovou vědu, nedávno dokázalo i Nintendo. To si vždy jede po své vlastní linii, přesto se v titulech jako Rocket League nebo Minecraft mohou jeho hráči s ostatními potkávat. Jen Sony, lídr konzolového pelotonu, tuto funkcionalitu vytrvale odmítá. Není to prý ani tak kvůli technickým obtížím, ale kvůli bezpečnosti. „PlayStation je pořád vcelku uzavřená platforma, musíme proto hráče bránit před nevhodným obsahem a nevhodnými zážitky. Příkladem je on-line hraní, u kterého věnujeme značné úsilí zabezpečení i kontrole prostředí. A když platformu otevřeme, můžeme o to přijít.“ Řekl Jim Ryan z evropské pobočky Sony už loni v rozhovoru pro Bonusweb.

Rocket League

Rocket League umožňuej propojit hráče na PC, X1 i Nintendu Switch.

Že by to přitom mohlo fungovat vcelku bez problémů, ukázala o víkendu hra Fortnite od společnosti Epic Games. „Hrál jsem Fortnite na své PS4 a zabil mě člověk se zvláštní přezdívkou. Ta obsahovala mezeru, což je na systémech od Sony nemožné,“ napsal uživatel s přezdívkou PRE_-CISION-_ na reddit. Dal se tedy do pátrání a zjistil, že takový hráč je zaregistrovaný pouze na Xboxu, kde v tu chvíli zrovna Fortnite také hrál. Nejde přitom o jediný zdokumentovaný případ, nové však zřejmě nepřibudou.

Jak se totiž vyjádřil zástupce Epic Games pro server Kotaku, šlo pouze o chybu v nastavení a tato funkcionalita byla posléze hned vypnuta. Škoda. Jak dokazuje odpověď vedoucího Xbox divize Microsoftu Phila Spencera, je Sony jediným, komu tato možnost vadí. Tak snad někdy v budoucnosti.

19.září 2017 v 00:32, příspěvek archivován: 19.září 2017 v 09:50

@FreedDreamer @XboxQwik I would have liked to see them leave it on.

Autor:
 

Nejčtenější

KVÍZ: Největší herní zklamání z devadesátých let. Vzpomenete si na ně?

Kvíz

Historie si pamatuje jen vítěze, a tak to dnes může vypadat, že devadesátá léta byla pro počítačové hry zlatým obdobím....

Hráči bety World of Warcraft Classic nahlašují chyby, které nejsou chybami

World of Warcraft Classic

World of Warcraft Classic je návrat ke kořenům. Jenže to, jak mnohé prvky hry tehdy fungovaly, dnes mnozí považují za...

Hráči soutěží, kdo se nejrychleji vyspí se všemi postavami ve Falloutu

Fallout

Přestože fanoušci prolezli Fallout: New Vegas skrz naskrz, pořád mají ve hře co dělat. Aktuálně soutěží v tom, kdo se...

Další český hit na obzoru? The Wild Age je slibná relaxační strategie

The Wild Age

K osadě se blíží další tlupa nepřátel. Potřebujete víc peněz a obranných věží, protože počty nepřátel budou každým dnem...

Sony ukázalo, že nahrávací obrazovky budou brzy minulostí

Loading

Příští generace herních konzolí PlayStation chce zatočit s dlouhými „loadingy.“ Bude proto obsahovat rychlé SSD disky,...

Další z rubriky

Nový klient GOGu slibuje integrovat všechny herní platformy do jedné

GoG Galaxy

Oblíbený obchod slibuje přinést funkci, po které volají v posledních letech všichni hráči. Nabídne totiž seznam her ze...

Vývojáři Lords of the Fallen 2 neodvádí dobrou práci a budou nahrazeni

Lords of the Fallen

Lord of the Fallen 2 vypadá na další z těch proklatých her, jejichž problematický vývoj trvá tak dlouho, až už na ně...

Najdete na iDNES.cz