Jedním z nejúspěšnějších herních žánrů současnosti jsou bezesporu 3D střílečky. Multiplayerové zápasy se staly opravdovým sportem a klání více hráčů na čas převážila nad klasickým bojem osamoceného hráče. Tento styl však v současné době zažívá svoji renesanci. Připravuje se Unreal: Episode II i třetí díl nepřekonatelného Dooma. Posuňme se však o osm let do budoucnosti. Do doby, kdy se na dnes netrpělivě očekávané tituly, nahlíží jako na stařičkou klasiku. Moderní hry přinášejí zcela jiné zážitky. Monitory nahradila virtuální realita nabízející dech beroucí zážitky. Ovšem viry se objevují i na konci prvního desetiletí třetího tisíciletí. Právě chyba v programu, vyvolaná zákeřným virem, způsobila zcela netypické chování virtuálně-herního zařízení, zvaného FireStarter. Stroje dokonale simulující to, o co se dnes pokoušejí singleplayerové 3D akce. Asi by vám to ani nevadilo, kdybyste se v něm v tu chvíli nenacházeli. Program nezkolaboval ani nebyl smazán, stalo se něco horšího - byli jste uvězněni ve virtuálním světě, z něhož vede jediná cesta a ta se po osmačtyřiceti hodinách navždy uzavře. Je tedy zřejmé co musíte udělat - sebrat všechnu svou odvahu a prostřílet se ven.
Tak začíná příběh FireStarteru - dalšího titulu, který hodlá dokázat, že v bývalém východním bloku vznikají skvělé hry. Jejími autory jsou vývojáři z ruské firmy GSC Gameworld, která má na svém kontě třeba Cossacks: European Wars nebo taktický Codename: Outbreak. FireStarter má být ale z trošku jiného těsta. Spíše než na taktizování v něm bude kladen důraz na rychlou akci. Vraťme se ale do roku 2010. Jste uvězněni ve virtuální realitě a čas běží. Nejprve si musíte zvolit povolání. Na výběr jich má být pět, autoři jsou zatím jistí třemi - vojákem, agentem a gangsterem, přičemž každé z nich vám přinese sbírku unikátních schopností. Ty se vám pak budou v průběhu hry podle vašich skutků vylepšovat. Uvidíme, co všechno povede k získávání zkušenostních bodů a jak moc se vám tyto budou v průběhu bojů hodit. Zdá se, že zařazování erpégéčkových prvků do her všech žánrů je v současné době prostě velice módní, doufejme, že to v tomto případě bude k užitku věci.
Jakmile si vyberete svého bojovníka, můžete vyrazit do šestnácti rozlehlých levelů - vstříc osudu a především spoustě nejrůznějších monster. Těch má být ve hře více než dvacet odrůd, rozdělených svým původem podle tří světů na démony, techno-monstra a symbionty. Podle vývojářů by měly disponovat slušnou umělou inteligencí a pořádně vám zatopit. Představu, jak budou ony potvůrky vypadat, si můžete udělat v této galerii screenshotů. Abyste si s příšeráky dokázali poradit, musíte se pořádně ozbrojit. Ve vašem arzenálu se octne dvacítka nejrůznějších zbraní, mezi nimiž najdete i elegantní příruční cirkulárku. Navíc během vašeho putování narazíte na nejrůznější speciální věcičky jako je třeba vlastní bezpečností robot nebo zařízení pro skoky v čase.
U žádné střílečky viděné vlastním pohledem nemůže chybět multiplayer a nejinak je tomu u FireStarteru. Proti sobě zde bude moci nastoupit až osm hráčů a ve výbavě hry nemá chybět žádný ze zaběhnutých modů. Nikdo by si je ale nezahrál, kdyby hra samotná vypadala odpudivě. V tomto případě bychom se ale neměli příliš obávat. FireStarter poběží na stejnojmenném enginu vytvořeném programátory z GSC a měl by podporovat nejrůznější vychytávky nabízené grafickými kartami GeForce 3 i 4. Navíc má zvládat poměrně realistický fyzikální model a umožňovat destrukci většiny objektů.
FireStarter sice nijak významně nevybočuje z řady klasických FPS, pokud by však autoři splnili všechno co slibují, vývoj postavy spolu s výběrem povolání by měly nějaký hlubší smyl a časový limit vás opravdu tlačil k vražedným výkonům, mohlo by jít o zajímavou hru. Necháme se překvapit za rok, tedy v době kdy má "podpalovač" vyjít.