
FIFA 2003 by měla přinést kompletně přepracovaný AI systém který je postaven na třech základních kamenech: teamové hře, taktice a skutečných atributech jednotlivých hráčů. Vylepšení těchto prvků by mělo umožnit využítí týmové hry ke zdolání soupeřovy obrany pomocí přesných nahrávek a efektivního zakončení. Připravovány jsou též zásadní změny v ovládání míče, zahrnující střelbu, dribling a nahrávky, což zajišťuje přirozený pocit ze hry se vším, co k tomu patří - tedy i různé minely, vlastní góly a odražené míče. Změny, či pouze oživení oproti předešlím dílům v sérii bychom se mohli také dočkat při zahrávání různých standardních situací, kde nám volba směru, úhlu a také síly kopu umožní stát se virtuálním Zidanem, či Carlosem. Koho by nelákalo vymést Seamanovi v brance pavučinu, nebo mu předvést dokonalého "Angličana". Překvapeni asi nebudeme z nabídky teamů. FIFA 2003 nám přinese 16 ligových soutěží, 450 družstev, 10.000 hráčů. Rovněž můžeme očekávat 175 virtuálních fotbalových osobností, které jsou vytvořeny podle svých živých předloh. Stadiony vytvořené podle reálných předloh už jsme několikrát viděli a oživením atmosféry by snad mohlo být specifické skandování příznivců jednotlivých družstev.
Podle všech výše uvedených změn by se mohlo zdát, že FIFA 2003 přinese čerstvý vítr do trochu stereotypního světa fotbalových simulací na PC. Ale o tom, jestli EA Sports přetvoří sliby v realitu, se přesvedčíme tradičně až na podzim s prvním spadaným listím.