Příběh FBC: Firebreak se odehrává v propojeném světě Remedy Connected Universe, konkrétně šest let po událostech hry Control, v ikonickém Nejstarším domě (The Oldest House), sídle Federálního úřadu pro kontrolu (FBC). Budova je stále v karanténě kvůli invazi paranormální síly známé jako Hiss, která ohrožuje existenci úřadu.
Zdroje FBC docházejí, a tak vzniká iniciativa Firebreak, kterou tvoří týmy složené z obyčejných zaměstnanců, jako jsou účetní či kancelářští pracovníci. Jsou vybaveny improvizovanými zbraněmi a zařízením a mají za úkol čelit paranormálním hrozbám, jako jsou realitu deformující anomálie, nadpřirozená monstra či samoreprodukující se předměty.
Tentokrát ovšem nejde o příběhovku, kterou umí studio Remedy nejlépe, ale placenou online kooperativní akci s placenými kosmetickými předměty. A dopadlo to přinejmenším rozpačitě. Průměr na agregátoru hodnocení Metacritic je v tuto chvíli 65 procent, na Steamu svítí štítek „smíšené“.
Příliš nadějně nevypadá ani počet hráčů na Steamu – souběžně jich totiž podle SteamDB v jeden moment hrálo pouhých 1 992, a to je velmi špatné. Na druhou stranu, hra je dostupná v předplatných Game Pass a PlayStation Plus Extra. Mohou to být právě dealy se Sony a Microsoftem, které nejen zajistí dostatek hráčů na úvod, ale finančně pokryjí část vývoje.
A jaké jsou první ohlasy hráčů? Zaznívá, že hra působí, jako kdyby právě vyšla v předběžném přístupu nebo betaverzi. Negativní reakce dále zmiňují slabý poměr cena/výkon, málo obsahu, jeho častou recyklaci a malou variabilitu. Pozitivní zmiňují zábavný gameplay a hodnotí ji jako odlehčený Left 4 Dead ve světě Control. Zdá se, že právě fanoušci Controlu jsou nejvstřícnější.
FBC: Firebreak vyšel 17. června na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Dostupný je také skrze předplatná Game Pass a PlayStation Plus Extra.