Kvůli konzolím jsme hru zjednodušili, tvrdí vývojář Falloutu: New Vegas

aktualizováno 
Mnozí si to myslí, ale málokdo to řekne takto nahlas. Kvůli vydání na konzolích museli autoři skvělého Fallout: New Vegas hru zjednodušovat, aby vyhověla nižším hardwarovým specifikacím.

Fallout: New Vegas | foto: Bethesda

Minulý týden oslavila kultovní série Fallout krásných 20 let od svého vzniku. První díl ve své době působil jako zjevení a dodnes na něj většina fanoušků nedá dopustit. 

Fallout 1.5: Resurrection

Jediný správný Fallout je podle mnohých ten isometrický.

Ani ostatní díly nejsou špatné, ale přechodem do 3D hra ztratila podstatnou část svého kouzla. Jako ten jediný pravý Fallout ve třech rozměrech tak fanoušci vnímají odbočku bez pořadového čísla s názvem Fallout: New Vegas od veteránů z firmy Obsidian. Že ani její vývoj nebyl žádnou procházkou růžovým sadem připomněli autoři ve vzpomínkovém rozhovoru pro internetový magazín PCGamesN.

Celý tým měl na tvorbu hry pouhých 18 měsíců a i když použili už hotový engine z Fallout 3, museli se s ním nejprve naučit pracovat. Jejich největším strachem tak byla představa, že se lidi na hru podívají a řeknou si, že je to vlastně jen Fallout 3, jen ne tak dobrý. Nakonec to dopadlo přesně opačně a Fallout: New Vegas byl přijat daleko lépe, než originál od Bethesdy. Přesto dodnes autoři přemýšlejí o tom, že šlo mnoho věcí udělat lépe.

Fallout: New Vegas, Fallout,

Hraní Falloutu na PC má i mnoho jiných výhod. například uživatelské mody.

Jeden z hlavních autorů hry Scott Everts se pustil na tenký led, když uznal, že by hra byla o dost jiná, kdyby vyšla pouze na PC. „Původně jsme měli spousty plánů - tady budou zásoby vody, támhle farmy a tuhle zase vládní centrum. Všechno jsme to měli promyšlené do detailů, jako třeba kudy se kam dostala voda.“ Tyhle detaily jsou důležité, i když si jich nakonec většina lidí ani nevšimne.

Podle svých slov mohli spoustu věcí dotáhnout mnohem dále, ale nakonec museli zjednodušovat. Důvod? Spousta vymyšlených věcí zpomalovala herní engine. Autoři proto mimo jiné museli rozdělit mapu do více menších zón, jinak by to prostě neběhalo. 

Bohužel, to je realita tvorby moderních her. Vývojáři začínají projekt se stovkami nápadů v hlavě, ale pak z nich musejí pomalu slevovat, aby to vůbec fungovalo. Kdyby se nemuseli ohlížet na hardwarové kapacity hráčů a snažili se vytvořit maximum, asi by si hrstka fanoušků mohla vychutnat o něco lepší hru. Jenže zbytek by ostrouhal a vývojáři zkrachovali. Kompromisy jsou prostě nutné zlo.

Autor:
 

Nejčtenější

KVÍZ: Největší herní zklamání z devadesátých let. Vzpomenete si na ně?

Kvíz

Historie si pamatuje jen vítěze, a tak to dnes může vypadat, že devadesátá léta byla pro počítačové hry zlatým obdobím....

Youtuber prochází velké open world hry. Který svět je nejhezčí?

The Witcher

Podívejte se na zrychlené průchody některými z nejoblíbenějších open world her dneška. Možná vás překvapí, jak malou...

Megalomanský Star Citizen pod palbou kritiky. Množí se obavy, že nevyjde

Squadron 42

Ani vybraných 5 miliard korun nakonec nemusí autorům ambiciózního Star Citizena stačit. Podle magazínu Forbes už jen...

Vznik jednoho z nejzásadnějších rockových alb ohrožovala chytlavá videohra

The Cure (O2 arena, Praha, 22. října 2016)

Členové kapely The Cure museli při natáčení svého legendárního alba Disintegration zakázat ve studiu hraní vesmírného...

Další český hit na obzoru? The Wild Age je slibná relaxační strategie

The Wild Age

K osadě se blíží další tlupa nepřátel. Potřebujete víc peněz a obranných věží, protože počty nepřátel budou každým dnem...

Další z rubriky

Grand Theft Auto V je nezastavitelné, prodalo se přes 110 milionů kopií

Grand Theft Auto 5

Ačkoliv od prvního vydání městské akce Grand Theft Auto V uplynulo téměř šest let, podle finančních výsledků vydavatele...

Free 2 play variace na Monster Huntera Dauntless vyjde příští týden

Dauntless

Po dlouhém vývoji konečně brzy vyjde chystaná multiplayerová akční hra Dauntless. Podle prvních ohlasů vypadá jako...

Překvapivé odhalení Splinter Cellu na Twitteru byl vtip, tvrdí Ubisoft

Ikonický noktovizor ze série Splinter Cell

Julian Gerighty, který pracuje jako kreativní ředitel na hitu The Division 2, zveřejnil na Twitteru zprávu, která...

Jak vypadá sex po narození dětí? Realita je krutá, přiznávají rodiče
Jak vypadá sex po narození dětí? Realita je krutá, přiznávají rodiče

Je mi 20, jemu bude 30. Tvrdí ze ja mám sex na prvním místě, ale on už ne.. je pravda ze změnil práci. Je ridic. Predtim ale dělal náročnější práci a sex ještě byl několikrát týdne. Teď stěží jendou a to ještě on si nevzpomene ani měsíc…

Najdete na iDNES.cz