Exkluzivita titulů virtuální realitě prospěje, tvrdí výrobce Oculusu

  19:31aktualizováno  19:31
Jednotliví majitelé předních platforem pro virtuální realitu se neshodnou v názorech na exkluzivitu aplikací. Šéf Valve tvrdí, že krok hernímu průmyslu ubližuje. Ředitel Oculus VR naopak věří, že to odvětví pomáhá posouvat kupředu.

EVE: Valkyrie | foto: CCP Games

„Sony do obsahu investuje úplně stejně jako my,“ prohlásil pro server TechCrunch ředitel Oculus VR Palmer Luckey.

„Chtějí vytvářet produkty, které nejlepším možným způsobem využijí unikátní funkce (PlayStation VR). Tím se virtuální realita časem bude posouvat dopředu. V krátkodobém i dlouhodobém horizontu je to dobré,“ tvrdí Luckey.

Přesto však Luckey rozumí tomu, že rozhodnutí některé zákazníky frustruje. „Chápu to krátkodobé nepohodlí, kdy chcete hrát konkrétní titul, který na vašem zařízení není dostupný. Ale to neznamená, že je to pro videoherní průmysl špatné, že ho to fragmentuje, a že to pro ekosystém není správný postup.“

Luckey však zároveň slibuje, že exkluzivní budou jen tituly vznikající přímo v Oculus Studio. Výhradní dostupnost her od externích společností má být časově omezená.

Gabe Newell ze studia Valve oproti tomu minulý týden prohlásil, že exkluzivita není dobrý nápad pro vývojáře, ani pro zákazníky.

Valve proto tvůrcům her nabízí finance bez dalších požadavků, vývojáři peníze údajně mohou využít i na tvorbu titulu dostupného pouze pro konkurenční zařízení. Valve dle svých slov touží jen po rozvoji odvětví.

Autor:
 

Nejčtenější

KVÍZ: Největší herní zklamání z devadesátých let. Vzpomenete si na ně?

Kvíz

Historie si pamatuje jen vítěze, a tak to dnes může vypadat, že devadesátá léta byla pro počítačové hry zlatým obdobím....

Youtuber prochází velké open world hry. Který svět je nejhezčí?

The Witcher

Podívejte se na zrychlené průchody některými z nejoblíbenějších open world her dneška. Možná vás překvapí, jak malou...

Megalomanský Star Citizen pod palbou kritiky. Množí se obavy, že nevyjde

Squadron 42

Ani vybraných 5 miliard korun nakonec nemusí autorům ambiciózního Star Citizena stačit. Podle magazínu Forbes už jen...

Hráči bety World of Warcraft Classic nahlašují chyby, které nejsou chybami

World of Warcraft Classic

World of Warcraft Classic je návrat ke kořenům. Jenže to, jak mnohé prvky hry tehdy fungovaly, dnes mnozí považují za...

Další český hit na obzoru? The Wild Age je slibná relaxační strategie

The Wild Age

K osadě se blíží další tlupa nepřátel. Potřebujete víc peněz a obranných věží, protože počty nepřátel budou každým dnem...

Další z rubriky

PC verze extrémního sportování Steep je dočasně zdarma

Steep

Steep nabízí snowboarding, lyžování, paragliding a létání s takzvanou wingsuit kombinézou. Hra vyšla v roce 2016.

VIDEO: Super Mario Maker 2 přináší obrovskou nálož nových prvků

Super Mario Maker 2

Super Mario Maker je nástroj pro vytváření, hraní a sdílení 2D úrovní s Mariem. Špičkový první díl, který vyšel na Wii...

Sekiro je terčem frustrace, ale i vtipů. Podívejte se na ty nejlepší

Sekiro Big Head mód

Jedna z nejtěžších her posledních let dovádí hráče k nepříčetnosti. Přesto se najdou tací, pro které je i zdrojem...

České ženy jsou na rodičovské nejdéle, návrat do práce mají nejtěžší
České ženy jsou na rodičovské nejdéle, návrat do práce mají nejtěžší

V Česku máme jednu z nejdelších rodičovských vůbec. Matky dvou dětí stráví doma průměrně 6–8 let, přestože by se mnohdy chtěly vrátit do práce dříve. Jaké jsou u nás rozdíly v rodičovské oproti ostatním evropským zemím?

Najdete na iDNES.cz