Než se pustíme do podrobností o samotné hře, osvětlíme si nejprve její žánrové zařazení. RPS jako první ohlásil Blizzard a označil tak třetí díl své warcraftí série. Rozdíl mezi RTS a RPS tkví v první řadě v tom, že zatímco v realtimové strategii ovládáte obvykle velké množství jednotek, které se kromě jednoho či dvou upgradů nijak dál nevyvíjejí, v role-playing strategii bývá jednotek podstatně méně a je u nich kladen větší důraz na vývoj. Vaše postavičky se vyvíjejí zrovna tak, jak jste zvyklí z RPG her - sbírají zkušenosti, roste jim všelijaké schopnosti a vůbec jsou to individuality, které od sebe navzájem snadno rozeznáte.
Přesně tak bude vypadat i Evil Islands. Autoři - ruský Nival Interactive (pokud si ze všech sil snažíte vzpomenout, kde jste to jméno už slyšeli, a stále nejste úspěšní, pak vězte, že to mohlo být jedině v souvislosti s dvoudílným RPG Rage of Mages) - vybavili svůj titul úvodním příběhem o světě, který se působením nekalých magických sil roztrhal na osamocené ostrovy, po nichž budete se svým hrdinou - mladým dezorientovaným mužem putovat a s mečem v ruce se snažit poskládat rozbitou mozaiku vaší minulosti (o níž vám na začátku hry není pochopitelně známo nic).
Hlavní postava tedy putuje po jednotlivých ostrovech, navazuje přátelské či nepřátelské vztahy s ostatními postavami, které potká a pomalu si postupem času zlepšuje své statistiky. NPC, na něž narazíte, se klasicky dělí na hodné a zlé; hodné můžete přibrat do party, zlé je třeba nelítostně vyhlazovat. Co se prostředí týče, budou vám ostrovy připomínat některé pozemské lokality - od Egypta až po Jižní Ameriku a jeden z ostrovů se nechá inspirovat i severoevropskými zeměmi. Potemnělé dungeony tak vystřídají například slunné travnaté pláně, abyste se následně ocitli na zasněžených horských hřbetech.
Grafické přednosti Evil Islands se z obrázků inzerují samy - svět bude 3D, totéž platí pro vaše postavy, na nichž bude dokonce vizuálně pozorovatelné jejich postupné zlepšování; například s tím, jak se bude zvyšovat jejich síla, jim bude mohutnět fyzická schránka. Pouhým okem bude možné též rozeznat, jakou zbraň a jaké brnění která postava používá nebo do jakých míst na těle utržila v boji zranění.
Hra by měla obsahovat celkem přes 50 misí, v nichž bude možné potkat na 120 různých typů příšer. Bojovat proti nim můžete jak zbraněmi (meče, oštěpy, sekery), tak i magií. Zbraně budete nejen nalézat po cestě, ale některé můžete získat i použitím magických run, které bude možné sbírat po ostrovech. Runy jsou multifunkční, některé se hodí k výrobě zbraní, jiné třeba k vyvolávání kouzel. Navíc se zbraně dají rozebrat a využít můžete všechny jednotlivé předměty, které tak dostanete. Titul by se měl na pultech evropských prodejen objevit v září letošního roku.