Když se řekne erotická hra, většině lidí se asi vybaví mizerně zpracovaný titul, který místo zábavných herních mechanismů sází na zobrazení nahých prsatic. Inu těžko se divit, většina jich totiž přesně tak vypadá. Najdou se i výjimky, které mají více než k pornu blízko k romantickým příběhům. Zřejmě největší společnost specializující se ryze na erotické hry Nutaku (o její historii jsme psali tady) chce tento nelichotivý obraz změnit a rozbourat stereotypy. Jako je třeba ten, že erotické hry hrají jen muži.
„Nyní tvoří ženy 35 % našeho celosvětového publika“, řekl pro server Gameindustry.biz komunitní manažer Nutaku Jeyson Acevedo s tím, že mezi hlavní cíle společnosti patří dosažení rovnosti v tomto ohledu.
Jedním z nejúspěšnějších studií, které pod Nutaku vydává, je osmnáctičlenné studio Sad Panda. To se proslavilo především mimořádně úspěšným erotickým „simulátorem randění“ Crush Crush. Většinu zaměstnanců studia přitom poměrně nečekaně tvoří ženy. Podle ředitelky společnosti Morgan Logové tak také lákají daleko více žen než ostatní, zaměstnankyně totiž hry vytvářejí především tak, aby se líbily především jim samotným.
„V hodně hrách jsem si všimla hypersexualizace žen. Je snadné navléct hezkou dívku do kovových bikin a říkat tomu brnění. To nás ale nezajímá, chceme nejprve vytvořit jejich osobnosti. Jsou sice atraktivní, ale také mají svůj jedinečný charakter,“ dodala s tím, že obsah a propracovanost herních postav je pro ženy důležitější než jen veliká hopsající prsa.
Paradoxním faktem také je, že některým dating simulatorům neprojde ani to, nad čím v ostatních žánrech nikdo ani nemrkne. „Je v pořádku, když je barbarská bojovnice téměř nahatá. Naše hry jsou ale daleko bedlivěji posuzovány, i když se v nich postavy chovají a oblékají jako běžní lidé.“
„Hry jsou stále mladé médium, celý herní průmysl tak jak ho známe začal vznikat až v 80. letech. Před sto lety také nikoho nenapadlo, že se televize posune tak, že například velmi explicitní seriály z produkce HBO budou celospolečensky oblíbené a vyhrají řadu cen,“ říká ve stejném rozhovoru programátor Cody Vigue, který prý pro Crush Crush napsal více slov, než má Harry Potter a vězeň z Azkabanu.
Výše uvedené názory sice znějí rozumně, ovšem za sebe vnímám největší problém v tom, že jde jen o slova, kterým neodpovídají činy. Od serveru, který se na titulní stránce pyšní tituly jako Heavy Metal Babes, Monster Harem nebo Bitch Hunter, působí podobné řeči poněkud pokrytecky.