Historické realtimové strategie mívají mezi hráčskou veřejností obvykle slušný úspěch. Oba díly Age of Empires musely svým úspěchem nutně nalákat nejednoho zisku- i slávychtivého vývojáře či distributora, který se pak po vzoru slavnější předlohy rozhodl docílit úspěchu podobného a vytvořit vlastní historickou realtimovku, kde nemají žádné místo ani skřeti a kouzelníci, ani technicky založení příslušníci mimozemských civilizací.
Empire Earth bude přesně něčím takovým. Stainless Steel Studios má navíc ve svím středu člověka, který byl hlavním designérem Age of Empires, takže se dá očekávat, že podobnost obou titulů bude nejspíš maximální. Přesto je rozdílů dost a vesměs by to měly být změny k lepšímu. Tak kupříkladu nebude EE nijak troškařit a nabídne průvodcovství po celém půl miliónu let lidské historie - od prehistorické doby až po výhled do budoucnosti. Hra bude rozdělena do dvanácti epoch, kterýžto systém by měl zaručit, že by si EE měli užít hráči všech možných zaměření - pokud se raději koukáte na hrady a zámky, vyberete si něco staršího, a pokud spíš tíhnete k laserům a atomovým hřibům, sáhnete po kampaních ze současnosti a budoucnosti. Podle jména snadno poznáte, do jaké doby asi tak budete přeneseni (názvy uvedu radši v angličtině, abych nějaký z nich odporně nezkomolila - Prehistoric, Stone, Copper, Bronze, Dark, Middle, Renaissance, Imperial, Industrial, Atomic, Information a Nano Age).
Přesto se doporučuje hrát jednotlivé epochy za sebou chronologicky a obzvlášť vhodné je to u strategických začátečníků, protože první doba kamenná bude nejjednodušší a bude nejspíš i suplovat tutorial - jednotek bude poskrovnu, a tak se pěkně v klídku naučíte, co s každou z nich lze dělat. Kromě vojenských jednotek hrají v EE důležitou roli i obyčejní obyvatelé, protože na jejich bedrech leží všechna ta úmorná každodenní práce - stavba a upgradovaní budov, lov zvěře nebo farmaření.
Stejně jako v AOE budete moci stavět známé divy světa a kupodivu se to vyplatí i tehdy, pokud jejich postavení nevede přímo k vítězství. Každý z nich totiž nabízí nějakou malou výhodu - například s majákem toho uvidíte na mapě víc, Babylónskou věží zase podpoříte moc svých kněžích atd. Ostatní anoncované vlastnosti už jen ve zkratce - bojovat se bude na zemi ve vzduchu i na vodě (což není nic tak extra, pokud se dobře pamatuju, měl to už Warcraft), najmout si budete moct i slavné vojevůdce jako generála Pattona nebo Napoleona, oponenta bude možné oslabovat například i tím, že budete brát do zajetí jeho pracující obyvatelstvo a další a další. Na vlastní kůži si to všechno možná budete moct vyzkoušet už brzo - plánovaný termín vydání je první čtvrtletí 2001, které nám už za chvíli skoro bude končit.