Většina spisovatelů, filmových scénáristů i herních vývojářů si povětšinou budoucnost nepředstavuje jako Ráj na zemi, kde se všichni mají rádi, zdraví se slovy "Buďte dobrý" a po tříhodinové pracovní době tráví veškerý čas starostí o rodinu, přírodu a své zdraví. Ne, takovou představu má jen málokdo. Daleko častěji se ve vizi časů budoucích setkáváme buď s celosvětovou globální katastrofou, díky níž na Zemi přežívají jen zbytky lidstva, nebo s futuristickou civilizací, která morálně zakrní a rozdělí se na několik frakcí, které mezi sebou vedou nelítostný boj - ať už na meziplanetární úrovni s využitím těch nejmodernějších strojů nebo potajmu, s pomocí různých speciálních super agentů s nadlidskými schopnostmi. Té druhé alternativy se vcelku drží i vývojářský tým Avalon Style Entertainment v zápletce připravované hry Sabotain (o které jste možná slyšeli i pod starším názvem Sabotage: Fist of the Empire), která se odehrává ve vzdálené budoucnosti.
Příběh hry se odehrává v metropoli Miracle City, hlavním městě Konfederace nezávislých světů. Mezi Konfederací a jinou skupinou, konkrétně Impériem galaktických lidí, zuří již po dlouhou dobu neutuchající konflikt. Hráč se vžije do role speciálního agenta pracujícího pro Impérium a jeho cíl bude jasný – způsobit v opěrném bodu Konfederace zmatek, vyřadit obranné systémy a připravit tak půdu pro invazi imperiálních vojsk.
Titul Sabotain bude podle všeho mixem všech možných žánrů, jelikož autoři ho zatím prezentují jako akční 3D RPG/FPS s prvky adventury. Jednou z lákavých vychytávek by měla být velká nelineárnost hry a také fakt, že město bude žít svým vlastním životem. Příběh bude rozdělen do 18 misí, během nichž budete ovšem kromě plnění hlavního úkolu mít i dost času na plnění všelijakých vedlejších questů. V Miracle City se potkáte se spoustou NPC, kteří vám mohou poskytnout potřebné informace, prodat lepší vybavení nebo třeba zadat nějaký úkol. Vývojáři slibují, že na své si přijdou jak akčně ladění hráči holdující kosení nepřátel futuristickými zbraněmi, tak ti, kteří dávají přednost tichému postupu a nenápadnému vyzvídání informací – ke splnění každé mise totiž povede mnoho cest a bude jen na vás, jaký styl hraní zvolíte. Během plnění misí si také budete moci říci, že práce pro Impérium se vám nezamlouvá a "přeběhnout" na stranu Konfederace. Díky této volbě a velké volnosti vašeho chování má hra hned několik konců a záleží jen na vašem způsobu hraní, ke kterému z nich se dopracujete. Jelikož si autoři pohrávají se slovíčkem "role-playing", je více než pravděpodobné, že se ve hře dočkáme nějakého vývoje hlavního hrdiny. Zatím to vypadá, že hlavní slovo při vylepšování vlastností a dovedností našeho agenta budou mít různé tělní implantáty, tedy že se možná bude jednat o systém podobný tomu, který známe třeba z legendárního sci-fi RPG System Shock.
Jak už jsem naznačil, hra bude plně 3D. Sliby autorů o "fascinujících vizuálních efektech" můžeme, ale také nemusíme brát vážně, konkrétnější už je informace, že na komplexních 3D modelech všech postav bude detailně vidět jak jejich výstroj a vybavení, tak případná zranění. Lepší představu o grafickém zpracování hry si můžete udělat v naší galerii screenshotů. Na hru samotnou si budeme muset ještě chvíli počkat (podle zatím dostupných informací by titul Sabotain měl být hotov ve druhém čtvrtletí příštího roku a vyjde pod křídly vydavatelské společnosti CDV), ale pokud vše dopadne tak, jak autoři slibují, mohlo by se jednat o velmi zajímavou záležitost.