E3: den druhý - EA, Eidos a další giganti

  5:32aktualizováno  6:09
První den neuvěřitelného shonu na výstavě Electronic Entertainment Expo 2002 v Los Angeles je za námi a stejně tak i následující, o jehož průběhu vás nyní budeme informovat. Mezi nejzajímavější vystavovatele dne patřily firmy EA, Eidos, 1C Company, Ubi Soft a Take 2. Pojďte se tedy společně s námi mrknout, co nám ukázali.
Stánek Electronic Arts

Většina nadšenců do her, kterým se nepovedlo hlouběji proniknout do oblasti tohoto rychle se rozvíjejícího zábavního odvětví, se mylně domnívá, že redaktor herního časopisu má to nejlepší zaměstnání na světě a návštěva výstavy Electronic Entertainment Expo se dá srovnávat se vstupem do nebeských výšin. Tak tomu ale bohužel není, což se s humorem snaží v jedné kapitole zachytit i autoři jakéhosi herního almanachu, který je na letošní výstavě rozdáván u registrace. A jaký je můj názor? Mně nezbývá než souhlasit, neboť budík právě ukazuje 4 hodiny ráno a v takovéto situaci se jen těžko hledají klady, ovšem je pravdou, že ne všem se poštěstí dělat zaměstnání, které je baví. Ačkoliv se tedy nyní má nálada pohybuje kdesi v okolí bodu mrazu, jsem samozřejmě rád, že sedím v losangeleském hotelu a rušen jen občasnými lety policejních helikoptér můžu sepisovat zážitky z druhého dne největší herní výstavy na světě. Vždyť takové akce jsou od toho, aby nás sluply, sežvýkaly a po třech dnech vyplivly s přitroublým výrazem a modročernými kruhy pod očima.

Eidosí prezentace Praetorians

A jak tedy probíhal den druhý? Ráno jsme se opět (překvapivě :-) řídili heslem ranní ptáče dál doskáče a vstávali jsme velmi brzy. Poté, co jsme zpracovali všechny press kity, napsali články a provedli sice otravnou, avšak nezbytnou ranní hygienu, nám nic nebránilo v cestě na výstavu. Ve snaze stihnout co nejvíce práce jsme do tiskového centra dorazili ještě před osmou hodinou, a tak jsme museli počkat, než nás pořadatelé milostivě vpustí k počítačům. Asi po dvou hodinách práce, kdy se nám úspěšně dařilo ignorovat jen půlhodinové omezení na jednoho uživatele, jsme se k mé veliké radosti vrhli do bufetu, kde jsme se náležitě posilnili na další akce. A udělali jsme rozhodně dobře, neboť prezentace Electronic Arts a Eidosu byly sice velké, skvělé a nejeden hráč by za ně dal i holý život, ale na druhou stranu i vyčerpávající. Jelikož se u EA nesmělo natáčet, rozhodli jsme se vyfotit pro vás alespoň několik nejzajímavějších „stánků“, z nichž asi nejvíce lákaly tyto: 3D RTS Command & Conquer Generals spolu s MMORPG Earth & Beyond (v obou případech byly tyto přístupné i veřejnosti, avšak po vystání dlouhatánské fronty), budovatelská strategie SimCity 4, Eidosí prezentace nové Lary Croft u PlayStation 2 stánku 1st person 3D akce James Bond 007: NightFire, akční adventure The Lord of the Rings: The Two Towers, nový Harry Potter či další ročník NHL 2003. U Eidosu však už byli vstřícnější (a také méně pozorní :o)), a tak se nám pro vás podařilo natočit skvěle vypadající Hitman 2, strategické Praetorians, očekávaný Deus Ex 2 či simsoidní Beach Life. Kromě toho jsme viděli ještě nového Tomb Raidera, bohužel Eidos nepovolil jeho natáčení, takže se budeme muset dneska poohlédnout ještě jinde (Tomb Raidera totiž prezentuje ještě Sony u své obří prezentace PS2:o)).

Poté, co jsme skoncovali s těmito dvěma herními giganty, jsme vyrazili na obhlídku po výstavišti, abychom mohli udělat několik dalších fotek jak zajímavých expozic, tak i různě se nakrucujících modelek, ve snaze nalákat návštěvníky právě k tomu jejich stánku. Cestou jsme se stavili též u ruské firmy 1C Company, kde jsme měli schůzku s PR Svetlanou Metalkinou. Unaveni z neustálého pobíhání jsme se moc rádi posadili do měkoučkých křesel a nechali si představit všechny jejich aktuální tituly, zejména pak originální RTS Perimeter a válečnou World War II. Pravda, z křesel se nám velmi těžko vstávalo, U Raven Shielda a Splinters Cell od UbiSoftu bylo stále narváno ale čas se stal jedním z našich největších nepřátel, a tak jsme museli naše sestry z východu opustit, abychom spěchali za bratry z Buka Entertainment. Tam nás však mírně podnapilý (vodka zřejmě ještě nedošla :-) PR manažer Roman Gadas odbyl s tím, že bohužel nemá tolik času, jak se ze začátku domníval, takže jsme získali potřebné materiály a hratelné verze připravovaných titulů této firmy a vzápětí jsme se vydali do press centra, což se nám nesmírně hodilo.

Dvě volné hodiny jsme tedy vyplnili zpracováváním získaných materiálů a posilňováním na další akce. Čekali nás totiž další dva giganti - Ubi Soft, na který jsme se v úterý nedostali, a Take 2. Bohužel, na první zmiňovaný jsme měli čas pouze půl hodinky, a tak jsme pro vás v rychlosti natočili prezentaci „clancyovek“ Splinter Cell a Raven Shield, fantasy strategie Warlords IV a nového pokračování známé 3D arkády Rayman s podtitulem Hoodlum Havoc. Jen tak tak jsme to stihli k Take 2, kde jsme se soustředili hlavně na Stronghold: Crusader a pokecali s výrobci Firefly Studios. Bohužel jsme nemohli natáčet (maximálně na diktafon :o)), a tak se budete muset spokojit jen s našimi prvními dojmy ze hry.

Prezentace Phantagram Interactive

A čím jsme druhý den na výstavě zakončili? Ještě jsme si domluvili páteční schůzku s Codemasters a nenechali jsme si též ujít skvělou prezentaci Blizzardu, který se na E3 2002 již tolik nezabývá 3D RTS Warcraft III, ale soustředí se spíše na MMORPG World of Warcraft, které vypadá naprosto úžasně (stejně jako košile, o které nesmírně usilujeme, tak nám držte palce :o)). U hry jsme „vytuhli“ tak dlouho, že jsme málem zapomněli pokecat s šéfem Cauldronu Davidem Durčákem, který na letošním E3 představuje v prostorách JoWooDu novou slovenskou 3D akci Chaser, takže se můžete těšit na rozhovor. Poté jsme se naposledy vydali do press centra, Vreco se šel posilnit s lidmi z brněnského Altaru do jednoho z mnoha fastfoodů a já vyrazil do hotelu, abych následně vytopil skoro celou koupelnu a udělal radost našim uklízečkám a také přátelům z Altaru, kteří přišli s Vrecem z fastfoodu a přímo na pokoji nám udělali předváděčku hratelné verze UFO: Aftermath.

Se čtvrtkem jsme se nakonec nečekaně rozloučili v místní indické restauraci, kde jsme se posilnili pivečkem (pravda, už jsem to potřeboval :-) a na oko spřátelili s naším oblíbeným „turbaníkem“ (rozuměj muslimem s turbanem na hlavě :o)) poté, co od nás dostal opravdu vysoké spropitné, čímž jsme si zajistili bezpečný zbytek pobytu. :-)

Poznámka: Popisek k fotografii si zobrazíte tak, že na ni najedete kurzorem myši.

Eidosí prezentace Tomb Raidera EA prezentace Harryho Pottera Eidosí prezentace Hitmana 2 Eidosí prezentace Inferna Prezentace Midasu Speciální simulační zařízení pro formule Znavené modelky a znavení modelové Speciální simulační force-feedbackové zařízení pro formule a různé simulátory Prezentace Acclaimu Simulační force-feedbacková prkýnka pro všechny příznivce nejrůznějších boardů Pěkná hosteska u pavilonu korejských herních firem Pirátská loď

Nejčtenější

Sexy androidka na PC válí. Stellar Blade hlásí skvělé prodeje

Je krásná a hráči si ji mohou obléct do mnoha více či méně sexy oblečků. Androidka Eva ovšem byla vytvořena pro jiný účel. Aby na zničené Zemi bojovala proti mimozemským monstrům.

O akci se sexy Evou je zájem, Stellar Blade odstartoval na Steamu fantasticky

Více než rok po vydání se povedená postapokalyptická akce Stellar Blade podívala z PlayStationu 5 také na PC. A první výsledky naznačují velmi slušný komerční úspěch.

Nejvíc sexy hra loňského roku vyšla na PC. A není jen pro chlípníky

Loňská hra Stellar Blade, která původně vyšla pouze na PlayStation 5, se nyní dočkala i PC verze. Hra nás mile překvapila tím, že funguje hezky plynule i na pár let staré PC sestavě, a již vyhlížíme,...

Kdysi jsme je milovali. Jak si vedou kultovní hry dnes?

Pojďme se vypravit hluboko do herní minulosti a připomenout si začátky některých slavných herních sérií. V kontrastu s tím se následně podíváme, jak si vedou dnes.

Máme tu největší průšvih letoška? Podvod, zuří hráči a chtějí zpět peníze

Titul herního propadáku roku má prvního vážného kandidáta. Hra MindsEye sbírá negativní hodnocení a kvůli špatnému technickému stavu si mohou hráči na PlayStationu dokonce zažádat o vrácení peněz,...

Bojují o titul šampiona. Znáte nejlépe hodnocené hry první poloviny roku?

Některá z těchto her se s největší pravděpodobností letos v zimě popere o titul hry roku. Seřadili jsme nejúspěšnější tituly vydané během první poloviny letošního roku podle agregátoru recenzí. Je...

19. června 2025 1

Harry Potter a Hra o trůny. Warner Bros. Games se zaměří na klíčové značky

Warner Bros. Games před dvěma lety namlsal úspěch hry Hogwarts Legacy z kouzelnického světa Harryho Pottera. Jenže dál už se herní divizi příliš nedařilo, což vyústilo v její restrukturalizaci.

18. června 2025  11:27 0

Další propadák? Novinka od zkušených tvůrců odstartovala rozpačitě

Zdá se, že tvůrci ceněných mysteriózních her Alan Wake či Control tentokrát šlápli vedle. Jejich online kooperativní akce FBC: Firebreak totiž odstartovala rozpačitě.

18. června 2025  10:25 1

RECENZE: Jakuzácký příběh z osmdesátých let boduje i na Switchi 2

85 %

Yakuza 0 Director’s Cut je ideální příležitost, jak vstoupit do světa japonské série Yakuza, kterou dnes známe pod jménem Like a Dragon.

Switch 2
18. června 2025 0

Nemyslitelné. Veleúspěšný Zaklínač 3 možná dostane nové rozšíření

Již deset let starý třetí díl série The Witcher (Zaklínač) možná ještě neřekl své poslední slovo. Objevily se informace, že příští rok by mohl dostat příběhové rozšíření, které hru podle...

18. června 2025 0

Yakuza 0 Director’s Cut

85 %

Switch 2
vydáno 17. června 2025  15:21,  aktualizováno  15:21

Remake Prince of Persia oznámený v roce 2020 stále vzniká, vzkazuje Ubisoft

V září tomu bude pět let, co Ubisoft odhalil remake skvělého Prince of Persia: Sands of Time z roku 2003. Nyní se připomíná, že na něm stále pracuje.

17. června 2025  11:30 2

Tvůrci Zaklínače 4 volí přístup „nejprve konzole“. Mají k tomu dobrý důvod

Technologickou demoverzi z připravovaného Zaklínače 4 jste už určitě viděli. A pokud ne, běžte to hned napravit. Nyní nás polské studio CD Projekt Red nechalo nahlédnout za oponu vývoje.

17. června 2025  10:37 7

Máme tu největší průšvih letoška? Podvod, zuří hráči a chtějí zpět peníze

Titul herního propadáku roku má prvního vážného kandidáta. Hra MindsEye sbírá negativní hodnocení a kvůli špatnému technickému stavu si mohou hráči na PlayStationu dokonce zažádat o vrácení peněz,...

17. června 2025 1

Sexy androidka na PC válí. Stellar Blade hlásí skvělé prodeje

Je krásná a hráči si ji mohou obléct do mnoha více či méně sexy oblečků. Androidka Eva ovšem byla vytvořena pro jiný účel. Aby na zničené Zemi bojovala proti mimozemským monstrům.

16. června 2025  11:32 4

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Populární hra končí s pořádáním „oslav hrdosti“. Jsou prý cestou ke krachu

Na rozdíl od mnoha předchozích roků se letos hráči populární onlinovky RuneScape nedočkali oficiálních oslav měsíce hrdosti. Podle ředitele vývojářského studia Jagex Jona Bellamyho se totiž změnila...

16. června 2025 16

Kdysi jsme je milovali. Jak si vedou kultovní hry dnes?

Pojďme se vypravit hluboko do herní minulosti a připomenout si začátky některých slavných herních sérií. V kontrastu s tím se následně podíváme, jak si vedou dnes.

15. června 2025 8
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.