Prezentace hry SiN Episode 1: Emergence od společnosti Relic byla jedna z nejméně viditelných, jednalo se jen o několik málo monitorů u stánku nVidie. Společnosti Relic nebo Valve v podstatě vůbec na E3 nebyly. I tak jsme byli rádi, že se alespoň na chvilku dalo přistoupit ke klávesnici a FPS SiN si zahrát. O příběhu a dalších věcech si můžete přečíst v preview, které bylo nedávno vydané, a tak si ve zkratce řekneme první dojmy. Autoři si k vývoji licencovali engine na kterém běží Half-Life 2, a tak nebylo překvapením, že grafické stránka hry je více méně podobná, ale i po roce je na dostatečně kvalitní úrovni. Jednotlivé postavy, zbraně nebo vozidla jsou vymodelovány do detailu a jejich pohyb působil přirozeně. Stejně jako v případě HL2 je potřeba během hraní občas zapnout mozkové závity a podívat se po okolí, jestli není někde zkratka, případně zapřemýšlet nad zdoláním občasných zátarasů. Zbytek hry se odehrává ve standardním tempu „zabij co můžeš“. I v SIN si vyzkoušíte jízdu ve vozidlech, plavání, potápění, skákání a další dnes již standardní prvky, které většina hráčů od FPS očekává.
P.S.: V době kdy tento článek vychází, je již plná verze k dispozici na Steamu (v USA verzi, evropská vyjde oficiálně až 25.5.), takže jí jistě už někdo hrajete, my se s recenzí ohlásíme v brzké době. Enemy Territory: Quake Wars
Pokud pamatujete starší hru Enemy Territory (jednalo se o freeware, který si z odkazu můžete stáhnout), jistě vás zajímá jak dopadlo její pokračování, které se bude odehrávat ve vzdálené budoucnosti. Zde proti sobě nestojí spojenci a OSA, ale lidští vojáci a monstra vytvořená Stroggy. I v daleké budoucnosti mají jednotlivé strany velmi podobné funkce jako v případě prvního dílu. Ovšem zde se již nesetkáte se stejným vybavením na obou stranách, každá má svoje specialitky. Inženýři mohou povolávat airstrike, ale navíc mohou stavět kulometné hnízda nebo děla. Zbraně jsou velmi podobné jak je můžete znát z předlohy, kterou je, jak je z názvu patrné, FPS Quake 4. Autoři se snažili, aby bylo na první pohled poznat, podle které hry tento multiplayer vlastně vytvářeli. Grafický engine je použit z Quake 4, ale je na něm znát časový odstup a mnoho píle lidí ze Splash Damage. Když se podíváte na okolní obrázky, budete vědět o čem mluvím, vypadá to skvěle, a dal bych ruku do ohně za to, že lépe než konkurenční Battlefiled 2145. Dvacetiminutová ukázka na jedné z multiplaerových map nadchla snad každého, a to dokonce i redaktory z konkurenčního časopisu, kteří jsou zaměřeni hlavně na konzole. ÉTéčko je zpět, v plné síle a s novým nábojem, který představuje rozmanité prostředí a nové protivníky. Just Cause
U stánku Eidosu jsme měli to potěšení podívat se na další titul, který je určen pro PC a next-gen konzole. Je jím hra Just Cause. Jako mladý vůdce povstalecké skupiny na ostrovech musíte zlikvidovat nadvládu zlé státní správy, a přinést tak nebohým vesničanům mír do jejich poklidného života. Hlavní hrdina bojuje ve skupince jen v ojedinělých případech, ale většinu akcí musí provádět na vlastní pěst, jen za použití jeho schopností, a ty by mu mohl závidět sám agent 007. Pro našeho odbojáře není problém přistát na autě za jízdy, za stejné situace z něj vyskočit, otevřít padák a odletět do hlavního stanu na poradu a kafe. Umí ovládat veškerou techniku, na kterou narazíte a mnoho dalšího, prostě kombinace 007 s Larou a McGyverem. Jen ty nárazníky jsme postrádali. Celý děj se bude odehrávat na několika ostrovech, kde je přes 200 vesnic, které čekají na vaší návštěvu a osvobození. Vládní jednotky si ale zásah do svých pravomocí nenechají líbit, a tak se snaží dobýt ztracené území zpět. Vše se bude odehrávat z pohledu třetí osoby ve vcelku ucházející grafické podobě, kterou tedy soudím z ukázky hrané na Xboxu360, ale i screeny jsou velmi podobné. Někde v okolí článku naleznete akční sekvenci přistání na autě.