
Píše se rok 10191 a na planetě Dune zuří válka. Dva znepřátelené rody mezi sebou řeší závažný problém, který nesnese žádné kompromisy. Atreidové a Harkonnenové nemohou vládnout společně jedné planetě a obzvlášť ne v tom případě, když jde o Arrakis. Arrakisu by totiž chtěl vládnout kdekdo a nepochybně by byl i ochotný obětovat pro to kdeco. Vzácné koření, které se na planetě nachází, je dokonce tak moc vzácné, že už ho nenajdete nikde jinde ve vesmíru, a to už za nějaké oběti na životech stojí. Řádění harkonnenských žoldáků, kteří za sebou mají i podporu sardaukarů, ve zdraví přežili jen dva příslušníci rodu Atreidů - Jessica a Paul. Oba se na útěku před harkonnenskou pomstou uchýlí mezi Fremeny, kmen domorodých obyvatel Duny, jejichž přežívání na pouštní planetě je pro všechny ostatní zahaleno tajemstvím.
Kdo četl knihu/knihy Franka Herberta, zřejmě ho první odstavec tohohle článku musel dost nudit. Příběh je totiž v jistých kruzích tak notoricky známý, že je zřejmé, že tito lidé
nečtou Dunu potřetí, počtvrté nebo posedmé proto, aby se dozvěděli, jak to s Paulem dopadne, ale proto, aby se mohli ponořit do světa nekonečných písečných dun, které na povrchu připomínají konejšivou mořskou hladinu, ale pod povrchem skrývají smrtící potenciál. Pokud i vy patříte mezi ty, kterým jde hlavně o atmosféru a příběh, počítám, že realtimové strategie vás v tomhle ohledu moc neuspokojují. Nějak tak to zřejmě cítili i lidé z Crya a Widescreen Games, a tak se rozhodli vytvořit hru, která už z titulu svého žánru dává příběhu o pouštní planetě mnohem větší prostor než tomu u všech vydaných/chystaných Dun bylo doteď.
Dune (netuším, jestli tak strohý bude i finální název, zatím se o hře mluví jen takhle) totiž bude akční adventure. Poměr akce a adventure je k mému zklamání přesně opačný, než bych si představovala, ale co nadělám - 1/3 adventure a 2/3 akce. V kůži Paula Atreida se ocitnete v období, kdy jste čerstvě přišli mezi Fremeny a čeká vás dlouhý proces sžívání s jejich mentalitou a získávání jejich důvěry. Při tom všem se ještě musíte projevovat
dostatečně odvážně a sebevědomě, abyste je přesvědčili, že právě vy jste očekávaný Kwisatz Haderach. To budete dokazovat účastí v jednotlivých misích s rozličnými náplněmi - tu bude potřeba provést sabotáž rafinérie na nepřátelském území, jindy se vydáte ukrást dokumenty s tajnými mapami výskytu koření nebo se pustíte do pronásledování pašeráků koření - prostě ve většině případů půjde o znepříjemňování života baronovi Harkonnenovi i všem jeho příznivcům. Můžete si přitom být téměř jistí, že Fremeni vás v tom samotného nenechají.
Z tak malé hrstky informací si vůbec netroufám odhadnout, nakolik se z toho může vyklubat slušná hra a nakolik naopak hrozí nebezpečí, že svět Arrakisu poslouží jen jako kulisa pro rozehrání tuctové akční adventure, kde budete víc střílet a skákat než přemýšlet. Každopádně by čekání nemělo trvat zas tak dlouho - s vydáním finální verze se počítá v září a to jak pro PC, tak pro PS2.