Strachy, že masivní vzestup umělé inteligence připraví o práci mnoho (nejen) uměleckých profesí, jsou asi oprávněné, zatím je ovšem jejich talent stále potřeba. Přesvědčili se o tom vydavatelé kapesní retro konzole Evercade, kteří AI použili k tvorbě reklamy na chystanou kolekci klasických stříleček o Duke Nukemovi.
Toto oznámení by asi většina herních médií nechala bez povšimnutí, přeci jen Evercade je poměrně okrajové zařízení pro hrstku nadšenců, nakonec ovšem vzbudilo obrovskou pozornost. Lidé si totiž povšimli, že reklamní obrázek, který na koupi retro kolekce láká, je pořádně odbytý. Při letmém pohledu si možná ničeho nevšimnete, ale pokud se zaměříte na detaily, je patrné, že musel být vygenerován pomocí umělé inteligence.
Sice dnes již dovede vytvořit obrázky, které jsou k nerozeznání od skutečnosti a dokonce vyhrávají prestižní umělecké ceny, v tomto případě to ovšem zdaleka neplatí. Dukův prst prochází „tělem“ zbraně, anatomie jeho nohou neodpovídá lidským proporcím a v jednom místě se bezdůvodně mění barva černého pozadí na šedé. Twitterový uživatel Hanyuu_central si dal tu práci a některé křiklavé chyby v obrázku vyznačil.
Negativní reakce veřejnosti nakonec donutila k reakci i vydavatelství Andrewa Byatta, který se za zveřejnění obrázku omluvil. „Z reakcí na sociálních sítích je naprosto zřejmé, že práce na této zakázce nedosáhla očekávání a standardů, které fanoušci požadují, protože umělec při ní použili umělou inteligenci,“ napsal na oficiálních stránkách společnosti. Samotného umělce, kterým je profesionální tvůrce grafických konceptů (alespoň to o sobě ve svém portfoliu tvrdí) Oskar Manuel, se ovšem zastal.
Samozřejmě, na využívání umělé inteligence není nic špatného a u takto okrajové hry asi nelze čekat, že si vývojáři najmou výtvarníka zvučnějšího jména, lidem ovšem vadí, jak rychle se ukazuje, že její využití může mít negativní dopad na výslednou kvalitu. V tomto případě jde jen o nepodstatný reklamní obrázek, ale takový Ubisoft už oznámil, že umělou inteligenci bude využívat pro generování méně důležitých herních dialogů (viz náš článek). Aby se nám časem ještě nestýskalo po poctivých „ručně“ dělaných hrách z dnešní doby.