Na Invexu jsem absolvoval mnoho rozhovorů, přičemž jeden mi utkvěl v paměti. Byl o originalitě akčních stříleček z first person pohledu, přesněji řečeno o jejím nedostatku. S oním naším čtenářem jsme se shodli na tom (aniž by s tím musel kdokoliv jiný souhlasit), že originální byly všeho všudy tři: Wolfenstein, Duke Nukem 3D a Half-Life. Dovedete si proto nejspíš představit zděšení, jaké jsem zažil ve chvíli, kdy jsem zjistil, že o chystané hře Duke Nukem Forever informoval BonusWeb naposledy téměř před rokem. Proto vám tento článek, který by měl shrnovat veškeré detaily, jež jsou o tomto titulu v současnosti známy, a zítra k němu ještě přidáme všech jedenáct hi-res screenshotů, které společnost 3D Realms uvolnila.
Nejčastějším dotazem kolem této hry je, kdy se jí konečně dočkáme. Tak to je asi to jediné, co je stále přísně utajeno, takže se to nejspíš jen tak nedozvíme. Alespoň název se mezitím ustálil na výše uvedeném Duke Nukem Forever (po všech možných Duke 4, Duke Nukem 4ever, DNF, Duke4Ever a mnohých dalších). Znám zatím není ani příběh, ví se však, že se na scéně objeví opět Dr. Proton, který v Areálu 51 verbuje do své soukromé armády mimozemšťany. Zápletka je pak jasná. Doktor hodlá ovládnout celou planetu, vy mu v tom v roli vévody Nukema musíte zabránit.
A nyní se pro změnu přeneseme do již více probádané oblasti, tedy do tajů kolem technologického zpracování hry. Na veřejnost se již dostala informace o tom, že Duke Nukem Forever poběží na Unreal enginu, přesněji řečeno na verzi, která byla použita v produktu od Epic Games známým pod názvem Unreal Tournament. Svou volbu zdůvodňují tvůrci tím, že například do Quake II enginu, na němž měla být hra původně vystavěna, by bylo zapotřebí pracně zakomponovat prvky, které Unreal engine již obsahuje, Prey byl zase plánován na pozdější dobu a měl by tak oslabenou pozici na trhu.
Nemyslete si ale, že Duke Nukem Forever bude vypadat přesně jako Unreal. Programátoři 3D Realms zapracovali například na skeletálním systému postav a renderovaných detailech modelů, čehož si mimo jiné můžete všimnout na okolních obrázcích. Co na nich ale není patrné a přitom bylo také vylepšeno, je například motion capturing pohybů. Pro ideální výkon hry by vám přitom mělo stačit (možná) 128 MB RAM, Voodoo3/TNT 2 a Pentium 400. To sice není zrovna málo, ale mnohé nové hry vyžadují pro optimální chod i více.
A na závěr přidejme ještě pár chuťovek: ve hře se pravděpodobně objeví mimo jiné "Nuke gun" z Shadow Warriora, každá zbraň bude mít stejně jako v Unrealu více módů střelby (i když Gunman Chronicles asi nepřekonají), nepřátelé budou mít jak lidskou tvář tak i mimozemská tykadla atd. Kromě Duka se také setkáte se dvěma dalšími hlavními postavami. První je dívka Bombshell, kterou náš hrdina vysvobodí ze spárů Dr. Protona. Té se překvapivě její zachránce příliš nezamlouvá, což přivede Nukema k (nejspíš zcestnému) názoru, že ji muži nepřitahují vůbec. Druhým společníkem pak je mula Gus.
Chybět nemůže pochopitelně ani spousta nových nesmrtelných hlášek, kterými se proslavil již minulý díl. A na úplný závěr mi dovolte informaci, že podpora pro multiplayer samozřejmě bude. Stále je jen otázkou, kdy si ho budeme moci (společně se všemi ostatními prvky) konečně ozkoušet.