Skutečnost, že společnost Rebellion připravuje ve svých studiích akční hru Dredd vs. Death, jsme vám již před časem sdělili - konkrétně to bylo letos v dubnu v tomto článku. Od té doby však kdysi na slovo skoupí tvůrci zveřejnili několik poměrně zásadních informací o tom, čeho bychom se měli v tomto titulu nadít, a tak vám je nyní překládáme, abyste si mohli sami udělat názor na to, zda se na hru těšit nebo ne.
Co vlastně přivedlo pracovníky Rebellionu na nápad vytvořit hru podle slavného komiksu? Především to byla koupě práv a de facto celého časopisu 2000 A.D., v němž se soudce Dredd objevuje. Rebellion totiž pojal smělý plán převést do elektronické podoby všechny oblíbené postavy známé z tohoto komiksového magazínu, a tak bychom se podle všeho měli dočkat např. také Rogue Troopera, „stronciového psa“ a dalších. Kromě toho hodlá tato primárně herní společnost produkovat i filmy, v nichž by se tito oblíbení komiksoví hrdinové objevili. Takže pokud půjde všechno podle plánu, bude Dredd vs. Death tedy první, ne však jediný z řady celé série her a filmových snímků, které na nás hodlá Rebellion v průběhu několika následujících let vypouštět.
A co nás v této hře tedy bude čekat? Především spousta akční podívané. Hra Dredd vs. Death je primárně vyvíjena jako FPS, i když je prý možné, že na konzolích se objeví s pohledem z third-person perspektivy. Bojovat budete jak proti klasickým drobným zločincům, tak i proti nepříjemným bossům, mezi nimiž budou hrát hlavní roli zloduch Death, Mean Angel a Temní soudci. K jejich pacifikaci vám poslouží především váš „lawgiver“ střílející pět různých druhů munice a bez něhož neuděláte ani krok, ale čas od času bude zapotřebí doslova těžké artilerie - především v případech, kdy budete stát proti robotům a jiným mechanizovaným potvorákům.
Příběh hry ještě není překvapivě znám, a to jak hráčům, tak ani samotným tvůrcům. Má to ale své opodstatnění - pracovníci Rebellionu vědí, že vytvořit zápletku postavě tak slavné jako je soudce Dredd je mnohem jednodušší, než uvést v život technickou stránku titulu tak, aby odpovídala nejen herním standardům, ale i světu, v němž se bude děj odehrávat (tedy Megacity One, v němž navštívíme Smokatorium, Resyk nebo budovu Soudu). Místo tvorby konceptu hry se tedy soustředí na vývoj enginu a pokud máme věřit jejich slovům, jde jim to pěkně od ruky. Již nyní nabírá podobu, která je velice slibná a která hráče velice mile překvapí schopností detailního zobrazení i rozsáhlých scén, hrou světla a stínu a množstvím dalších vymožeností.
Mezi vyloženě dobré zprávy lze též zařadit fakt, že se plánuje začlenění multiplayerové podpory a umožnění modifikací herního kódu, takže se budou moci amatérští programátoři dosyta vyřádit. Dokonce by měla být pro veřejnost uvolněna betaverze, aby byla zajištěna plná kompatibilita s co nejširším spektrem hardwaru - v tomto ohledu si zkrátka tvůrci hry nebudou hrát na žádné tajnůstkáře. Jedinou špatnou zprávou tedy zůstává, že hra ještě nemá publishera. Na to je ale přeci jen dostatek času, protože vydání je naplánováno až na první pololetí roku 2003. Zatím si můžeme ukrátit čas alespoň pohledem na těch několik málo screenshotů z rané verze enginu, jež jsou v současnosti k dispozici.