Počítám, že všichni, kdo čtou tenhle článek, se dají rozdělit do dvou supin: jedni si myslí, že název Dragonriders: Chronicles of Pern si možná vymyslel UbiSoft sám a druzí vědí (nebo aspoň tuší), že původ toho názvu je někde úplně jinde. Ti nejinformovanější z informovaných pak dokonce přesně vědí, kde - totiž v knihách Anne McCaffreyové, konkrétně v její sérii o planetě Pern a jejích obyvatelích. Dala jsem si tu práci, že jsem přelouskala asi tři nebo čtyři díly (čert ví, jestli jich existuje ještě víc) a výsledné dojmy jsou obojaké - příběh je sice docela poutavý, ale celou dobu jsem měla potíže identifikovat se s kladnými hrdiny a hrdinkami (což může být docela dobře i čistě můj problém :-).
Abych vás trochu uvedla do situace, měla bych se nejdřív zmínit o tom, že na Pernu mají jednu takovou zásadní svízel - čas od času se jim tam na povrch spouštějí smrtící vlákna, která působí nemalé škody. Jediné, co vlákna dokáže zastavit včas, jsou dračí letky. Draci žijí v dokonalé symbióze se svými jezdci, dokonce tak dokonalé, že mezi sebou telepaticky komunikují a jeden bez druhého nemohou žít. Stejně je na tom i náš hlavní hrdina D'kor se svým dračím přítelem Zerthem. Aktuálním problémem pernské společnosti, k jehož řešení jste povoláni, je záhadná choroba, kterou je třeba zastavit a to jako vždycky co nejrychleji. Příběh je kompletně nový, není přebrán z žádné knihy a vlastně se vtěsnává do dvousetleté mezery, které je ponechána v knižním příběhu.
Po 3D světě planety Pern se budete moci pohybovat jak po svých, tak i v dračím sedle. Není stále tak docela jisté, kolik v sobě Dragonriders budou mít akčního adventuření a kolik RPG, ale proslýchá se, že jezdec i drak budou postupem hraní zlepšovat své schopnosti a případně získávat nové. D'kor bude charakterizován třemi hlavními atributy, které se mu budou vylepšovat - síla, reputace a vědění. K čemu je síla, je jasné, na reputaci záleží, jak s vámi budou lidé hovořit a jaké informace vám poskytnou a vědění jednak indikuje, jak daleko už jste se ve hře dostali, a jednak vám i určitým způsobem usnadňuje řešení dalších puzzlů. Díky telepatickému spojení mezi D'korem a Zerthem má Zerth ve hře zcela specifickou úlohu - svému jezdci poskytuje různé rady, ale slouží například i jako mravokárce či zásobárna/ukazatel vašich aktuálních úkolů.
Ačkoliv mají Dragonriders silnou příběhovou linii, kromě ní je nachystána i spousta postranních questů a vy si sami budete moct vybrat, kudy se dáte a co ještě o chvíli odložíte. Datum vydání finální verze se zatím pořád tají.