Ano, je to opravdu tak. Společnosti BlueByte a Dragonstone nám po sedmnácti letech čekání přinášejí remake hry, která svého času nedala spát mnohým z nás. A tvrzení, že se navždy zapsala zlatým písmem do vědomí nás všech není nijak nadnesené, protože původní Dragon's Lair je jednou z pouhých tří her, které si svým inovativním přístupem vysloužily místo ve Smithsonians Institution.
A co na vás hra s všeříkajícím názvem Dragon's Lair 3D chystá? Opět se stanete Dirkem Smělým, čestným hrdinou bránícím Dobro, a vkročíte do úžasného světa plného tajných komnat, draků, pastí, čarodějů a kouzel. A stejně jako před sedmnácti lety, i tentokrát budete kráčet temnými chodbami, které vás povedou vstříc nebezpečí. A proč? Protože zlý drak Singe znovu unesl ubohou Daphne a její osud je jen ve vašich rukách. Avšak pozor! Váš úkol není nijak jednoduchý. Dávejte si pozor na chapadla, která se vás pokusí zachytit, až půjdete po padacím mostě, vyhýbejte se létajícím knihám, které se budou snažit vás zasáhnout do hlavy. Jediný chybný krok může způsobit, že vám zmizí podlaha pod nohama, nebo otevřete špatné dveře a zjistíte, že byste se měli otočit a utíkat pryč... Hodně rychle.
Na své pouti za záchranou sličné princezny potkáte mnohé důvěrně známé příšery, ale čekají na vás pochopitelně i nové.. Některé z nich pocházejí přímo z dílny samotného Dona Blutha, který si za čtyřicet let své práce kreslíře a animátora získal u odborné veřejnosti zasloužený respekt. Nestvůry však nejsou to jediné, s čím se setkáte. Čekají na vás mnohá další nebezpečí v podobě různých pastí a překážek, jejichž jediným smyslem existence je vás zabít, nebo vás alespoň co nejvíce zpomalit.
Jak se můžete přesvědčit pohledem na okolní obrázky, bude se adventura Dragon's Lair pyšnit poměrně zajímavým grafickým zpracováním. Ačkoliv jsou všechny postavy kreslené ručně a vypadají obdobně jako v původní hře, prostředí je renderované a plně ve 3D. Rozhodnutí zpracovat pokračování Dragon's Lair právě tímto netradičním způsobem (propojení 2D a 3D) asi bylo hodně náročné, ale jak vidíme, nelze o něm říci nic špatného - dodává mu nepopiratelný punc zajímavosti. Hra dokonce navzdory poněkud naivnímu vzhledu používá velice moderní 3D engine, který spolupracuje s grafickými akcelerátory podporujícími technologie Glide, Direct3D a OpenGL. Pochopitelně také využívá veškerých výhod, které tyto karty poskytují. Tvůrci dokonce nezapomněli ani na dynamické přepínání úrovně detailů, trojrozměrný zvuk pro čtyři reproduktory, kvalitní fyzikální model a umělou inteligenci nepřátel.
To vše by mělo být dostatečnou zárukou toho, že na své pouti za osvobozením Daphne a poražením Zla se rozhodně nudit nebudete. Jestli ale bude Dragon's Lair 3D stejně úspěšné, jako svého času jeho předchůdce, to se dozvíme pochopitelně až ve chvíli, kdy se ocitne na pultech obchodů. K tomu by mělo dojít někdy ve druhém čtvrtletí příštího roku (tedy o pár měsíců později, než bylo původně ohlášeno), takže zatím musíme čekat a doufat, že všechny klady, které byly hře dány do vínku, nepřijdou na zmar, ale padnou na úrodnou půdu.