Nepamatuji si, že by nějaká jiná hra prošla tak bouřlivým vývojem, co se jejího vlastního jména týče, jako dnes probíraný titul Divine Divinity. Úplně nejdřív se autorský tým Larian Studios vytasil se zprávou, že pracuje na novém RPG jménem Project C. O něco později vešly ve známost fámy, že se vymýšlí nový název a když se na internetu konečně objevil, všechny herní magazíny úlevně informovaly své čtenáře o tom, že Project C našel svou finální podobu, v níž se jeho název přetransformoval do o něco delší podoby Divinity: The Sword of Lies. Netrvalo však dlouho a všechno bylo zase jinak - belgický autorský tým byl patrně s jménem stále nespokojen, a tak tu v současné době máme již třetí verzi: Divine Divinity. Jak dlouho vydrží kralovat, to netuším, ale vzhledem k tomu, že do vydání zbývá nanejvýš jen pár měsíců, má vekou naději, že jeho akcie vydrží a hra se bude skutečně jmenovat takhle.
Stejně jako hromady jiných her, i Divine Divinity o sobě tvrdí, že ve svém konceptu kombinuje osvědčené prvky svého žánru s prvky zcela novými, neotřelými a hlavně geniálními. Řeč je pochopitelně o žánru RPG a abychom mohli odlišit ty klasické prvky od progresivních, musíme se mezi ně ponořit trochu hlouběji.
A začít můžeme třeba postavou, jež vám bude svěřena do opatrování. Většinu času budete mít k ruce opravdu jen jednoho hrdinu, i když čas od času se k vám přidá někdo další, kdo vám bude chtít pomoct s vaším křížem. Svou postavu si můžete vybrat ze tří různých zaměření (survivor, warrior, wizard), přičemž každá má ještě mužský či ženský model. Podle toho, koho si vyberete, dostanete přiřazeny i speciální vlastnosti, nemluvě o tom, že design i pohyby každé z postav jsou odlišné. Dovedností, které můžete u svého hrdiny dále rozvíjet, je celkem 96, ovšem jsou rozděleny do tří skupin podle toho, jaké zaměření jste si vybrali. Abyste vůbec měli co rozvíjet, musíte za dovednosti zaplatit zkušenostními body, případně musíte splnit některé další podmínky, které jsou k tomu nabaleny. Tím, které dovednosti si vybíráte, vlastně do velké míry určujete i způsob, jakým hru budete hrát - zda více akčním způsobem, nebo spíš tak, aby se to blížilo neakčním typům RPG.
Získávání zkušenostních bodů, o nichž byla řeč, dále vede především k povyšování úrovní, a to zase vede ke zlepšování souboru základních statistik (síla, inteligence, stamina a obratnost). Nepřijdete ani o sekundární statistiky a co víc, nepřijdete ani o oblíbené šachování s předměty. Kupříkladu obchod s nimi tu ovšem bude probíhat zcela netradiční formou - a to výměnným obchodem, kdy označíte, co byste chtěli, a zároveň i to, co jste za to ochotni dát. Každá postava má jedenáct slotů, do nichž lze vkládat předměty, kterými můžete vyspravit své statistiky tam, kde se nedostávalo zkušenostních bodů.
K dalším vlastnostem <>iDivine Divinity už jen telegraficky - bude i magie, celkem 32 kouzel, předměty bude možné nejen posouvat či ničit, ale třeba i kombinovat, dočkáme se teleportů, deníku se záznamy questů i automappingu. Graficky vypadá hra, řekla bych, zcela uspokojivě, a co se podporovaného rozlišení týče, počítejte s minimem 640x480 a maximem 1024x768. Pro všechny, které enormně zajímá, na kolika CDčkách bude hra distribuována, tu mám nezaručenou zprávu, že na třech, nicméně protože do vydání ještě nějaký ten měsíc zbývá, je možné že jedna placka navíc se ještě může objevit.