Autoři nepovedené střílečky Disintegration po pěti letech existence končí

  • 6
Ambiciózní střílečka Disintegration zcela propadla a odneslo to její vývojářské studio V1 Interactive. Po pouhých pěti letech existence a jediné vydané hře končí všech dvacet pět zaměstnanců.

Na papíře vypadala Disintegration zajímavě. Mělo totiž jít o akční strategii, ve které svým jednotkám velíte se zbraní v ruce přímo z bitevního pole. Za jejím návrhem stál Marcus Lehto, jeden z designérů legendární série Halo, a na vizuální stránce hry to bylo vidět.

Bohužel pro autory, originální kombinace RTS a FPS nedokázala oslovit dostatek zákazníků a hra jednoznačně propadla. Od recenzentů i hráčů si vysloužila napříč platformami jen průměrná hodnocení a i ti, kdo si ji pořídili, ji rychle opustili. Lobby hry zaměřené primárně na multiplayer tak už krátce po vydání zela prázdnotou, což se autorům přes veškerou snahu nepodařilo zvrátit.

Než aby se zajímavým konceptem nějak dále pracovali a zkusili ho optimalizovat například pro free 2 play distribuci, rozhodli se neprodlužovat agónii a servery Disintegration ani ne půl roku po vydání úplně vypnout. Příběhová kampaň pro jednoho hráče zůstala funkční i nadále, sama o sobě je ale poměrně nezajímavá.

Bohužel se týmu v následujících měsících nepodařilo zajistit prostředky na další provoz, a tak už nedostanou šanci na reparát. Vzhledem k permanentnímu nedostatku kvalifikovaných lidí v herním průmyslu však zřejmě zkušení vývojáři nebudou mít problém sehnat nové zaměstnání.


Témata: Disintegration