Letošní rok se v herním průmyslu nese ve znamení propouštění, nevyhnuli se mu ani největší hráči na trhu jako Microsoft, Electronic Arts, CD Projekt nebo třeba Nuaghty Dog (viz náš článek). V tomto kontextu asi nepřekvapí, že ke stejnému kroku přistupují i provozovatelé populární online střílečky Destiny z amerického studia Bungie.
Tento případ je ovšem zajímavý v kontextu dosavadní dynamiky vývoje studia, které se nejprve vymanilo z područí Microsoftu, aby později skončilo pod konkurenčním Sony. Skoro třetina z obdržených 3,6 miliardy dolarů (přes 80 miliard korun) přitom putovala k samotným zaměstnancům jako motivace pro setrvání ve firmě. O nějakých 20 měsíců později dochází k velikému propouštění, které mimo jiné postihlo i hudebního skladatele Michaela Salvatoriho, jenž před více než 25 lety ozvučil už jejich legendární strategii Myth.
CEO Bungie označil včerejšek za „smutný den“ a všem propuštěným dal nejvřelejší doporučení pro případné budoucí zaměstnavatelé, fanoušci však neskrývají své zklamání. „Pokud vám k udržení práce nestačí ani takovéto velkolepé a cenami oceněné portfolio, pak mám o každého v herním oboru strach,“ píše například jeden z nich.
Dopady propouštění nesou okamžité dopady, podle magazínu Bloomberg se vydání chystaného datadisku The Final Shape pro Destiny 2 posouvá přibližně o kvartál (z února na červen), slibované oživení značky Marathon (viz náš článek) příští rok určitě nevyhlížejte.