Autor hitu DayZ kopíruje metody firmy Valve, cílem jsou inovativní hry

  13:18aktualizováno  13:18
Dean Hall se obává ukradených nápadů, o svém novém projektu proto raději příliš nehovoří. Zmiňuje však, že se jeho studio RocketWerkz chce soustředit na vývoj neotřelých nápadů a na prozkoumávání neprobádaných žánrů.

Logo studia Rocketwerkz | foto: Rocketwerkz

Spojovacím prvkem je orientace na síťové hry. „Věřím, že na trhu existuje díra. Nechci proto příliš hovořit o detailech příštího titulu. A skoupý na informace jsem také kvůli tomu, jak moc s tím momentálně experimentujeme,“ řekl Hall pro britský server Eurogamer.

Když hovoří o nové hře, má na mysli dosud neoznámený projekt. Loni v červnu však odhalil také vesmírnou hru Ion, ve které se lidstvo pokouší o kolonizaci vesmíru (více zde).

V RocketWerkz momentálně pracuje 26 lidí, což investicí umožnil čínský gigant Tencent. Ten s Hallem sdílí vizi společnosti, která by měla být novozélandskou obdobou Valve.

„Studio využívá strukturu buněk, která umožňuje práci na velmi experimentálních projektech. Naši lidé tím získávají velikou samostatnost,“ tvrdí Hall.

Záběry z upoutávky na hru Ion

Propagační obrázek k dříve ohlášené hře Ion

Díky spolupráci s Tencentem navíc studio posledního půl roku nabírá vývojáře z ostřílených studií. Jeho řady rozšířili lidé z firem jako Bethesda, Bohemia Interactive či Creative Assembly.

„Studio poroste, jak jen to bude možné. Ale zachováme si tu strukturu buněk, často tedy jednotlivé týmy budou mít zhruba sedm členů. A některé z těchto týmů budou inklinovat k větším projektům.“

Přesně to se prý stalo s oním dosud neodhaleným projektem. Existenci započal jako experiment jednoho z týmů, který zaujal i ostatní buňky, a v současné době na něm pracuje větší skupina lidí.

Hall se tak inspiruje v organizační struktuře, kterou proslula společnost Valve, tedy autoři her jako je Half-Life, Portal či Team Fortress 2. Valve však zároveň čelí kritice, že poslední „velkou“ hru vydalo v roce 2013. A není tak zřejmé, jestli se studiu s touto strukturou daří dokončovat hry.

Kopírování postupů však není překvapující. Hallovým mentorem je totiž Chet Faliszek z Valve. „Beru si k srdci vše, co jsem se naučil od něj, od Valve a od dalších společností. Struktura buněk z toho vychází,“ tvrdí Hall.

Autor:
  • Nejčtenější

Populární youtuber dostal doživotní zákaz ve Fortnite, skončil v slzách

Youtuber Jarvis dostal od provozovatelů hry Fortnite tvrdý trest za to, že v přímém přenosu ukázal, jak snadné je ve...

Diablo 4 je temnější, krvavější a vrací se ke stylu legendární dvojky

Diablo 4 slibuje návrat ke kořenům. To znamená nejenom k temnějšímu pojetí, ale i způsobu, jakým se hraje. Navázat by v...

Český trh nezaplatí ani jednoho celého vývojáře, říká tvůrce mobilních her

Jejich hry hrají miliony hráčů napříč celým světem, přesto u veřejnosti české studio Madfinger Games nemá takové jméno...

Lidé si ve světě Falloutu 76 hrají na šlechtu, vysmívají se „neplatičům“

Skupina hráčů onlinovky Fallout 76 zformovala satirickou skupinu Apocalyptic Aristocracy a provokuje „obyčejné“ hráče...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Stručný průvodce zákysem ve hrách. Co dělat, abyste se nezbláznili?

Možná jsou dnes hry opravdu jednodušší než bývaly, to však neznamená, že nás občas nedovedou pořádně potrápit....

Premium

Konzumace jídla několikrát denně je klišé, tvrdí výživový poradce Fořt

Napsal více než dvacet knih o zdravém životním stylu a boji s obezitou. Petr Fořt tvrdí, že žádný obecně platný návod...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Premium

Pes celý život čeká na to, až ho někdo sprdne, říká veterinář

Do své ordinace v centru Prahy dochází den co den už 22 let, aby znovu na nohy postavil čtyřnohé domácí mazlíčky. „I...

  • Další z rubriky

Death Stranding exkluzivity neuznává, vyjde na Steamu i Epicu

Nejen že novinka legendárního vývojáře Hidea Kojimy není ryze PS4 exkluzivitou, jak se dlouho spekulovalo, nakonec si i...

Lidé si ve světě Falloutu 76 hrají na šlechtu, vysmívají se „neplatičům“

Skupina hráčů onlinovky Fallout 76 zformovala satirickou skupinu Apocalyptic Aristocracy a provokuje „obyčejné“ hráče...

Čína razantně omezila dětské hráče, povoluje jen 90 minut hraní denně

V Číně vešel v platnost zákon, který nařizuje tamním provozovatelům videoher zabudovat takové mechanismy, které...

Chystá se pokračování akce Project IGI, zavede nás do doby studené války

Project IGI, zapomenutá značka z přelomu milénia, se nečekaně vrátí. Ve třetím díle nazvaném Origins se podíváme do...

TAMARA KLUSOVÁ: Porodní domy jsou pro mě zlatou střední cestou
TAMARA KLUSOVÁ: Porodní domy jsou pro mě zlatou střední cestou

Tamara Klusová – zpěvačka, autorka knížky, manželka oblíbeného muzikanta, ale hlavně trojnásobná maminka. Jaké bylo její vlastní dětství, kde dobíjí baterky a jaké porody se svými dětmi prožila? To se dozvíte v našem rozhovoru.

Najdete na iDNES.cz