Autoři Cyberpunku se konkurence Half-Life: Alyx nebojí

  • 5
Podle vývojářů Cyberpunku představuje virtuální realita jen minimální segment trhu a ani značka kalibru Half-Life jejich chystanou hru nijak neohrozí.

Konec prvního čtvrtletí roku 2020 bude pro hráče počítačových her náročné období. Vyjdou totiž rovnou tři zásadní značky, které mají jen ty nejvyšší ambice. Kromě odloženého Dooma to bude RPG Cyberpunk 2077 a vymodlené pokračování Half-Life pojmenované Alyx. Není takové načasování trochu nešťastné?

Do světa Cyberpunku virtuální realita bezesporu patří, pro běžné smrtelníky je to ale stále sci-fi.

Michal Andrzej Nowakowski z polského CD Projektu se ale konkurence nebojí. Během debaty s akcionáři totiž řekl, že Half-Life: Alyx je natolik specifická a úzce zaměřená hra, že zájem o jejich hru nijak nezmenší. Zatímco autoři Zaklínače dělají blockbuster pro masy, Valve se snaží posunout hardwarové standardy celého trhu. 

Ne že by se tedy tvůrci Cyberpunku virtuální realitě zcela vyhýbali, ale vzhledem ke hrám, které dělají, to pro ně zatím není zajímavé.

A průzkumy trhu jim zatím dávají za pravdu. Pouze jedno procento uživatelů Steamu má doba helmu na virtuální realitu, dvě třetiny z nich ani nemají grafickou kartu, kterou bychom mohli označit jako „VR ready.“