Na dotazy ohledně odložení Cyberpunku 2077 odpovídali investorům šéfové studia, konkrétně prezident a CEO Adam Kiciński a CFO Piotr Nielubowicz. Kompletní záznam si můžete v angličtině přečíst zde.
Proč byl tedy Cyberpunk 2077 odložen? Tvůrci hru potřebují optimalizovat na současné konzole, tedy PlayStation 4 a Xbox One.
„Hra je připravena na PC, běží skvěle na konzolích nové generace a na tyto platformy by mohla vyjít v původním termínu. Nicméně, ačkoliv hra byla certifikována na současných konzolích Sony i Microsoftem, některé finální optimalizační procesy vyžadují u tak rozsáhlé a komplexní hry více času,“ řekl Kiciński.
Připomeňme, že Cyberpunk 2077 poběží na konzolích nové generace v rámci režimu zpětné kompatibility. Bezplatný next-gen upgrade vyjde až během příštího roku. Silnější hardware se ovšem bude hodit hned.
„Vydáváme hru, a upřímně, je to hra nové generace, kterou připravujeme i na poměrně staré stroje, s čímž se pojí určité specifické problémy, které se v budoucích projektech neobjeví - přinejmenším v tom příštím,“ vysvětluje Kiciński.
Na dotaz, zda se problém nějak liší na PlayStationu 4 a Xboxu One, odpovídá Kiciński velmi diplomaticky: „Neřekl bych, že existuje nějaký problém, verze na Xbox a PS4 jsou v pořádku – jen je třeba zvládnout optimalizaci.“
My samozřejmě doufáme, že tvůrci hru zvládnou pořádně optimalizovat, ale asi bude jistější hrát ji na něčem jiném než na základním Xboxu One nebo PlayStationu 4.