"Není možné pro střední proud připravit hardware za čtyřicet až šedesát tisíc. Dejme tomu jako konzoli za deset tisíc," řekl Yerli pro britský server Eurogamer. "Netvrdím, že to jsou konzole za deset tisíc. Mohou vydat konzoli za čtyřicet tisíc, ale spotřebitelské ceny jsou zpravidla mnohem nižší," vysvětluje.
PlayStation 4Lavinu informací o příští generaci konzolí spustilo ohlášení PlayStation 4, ke kterému došlo minulý čtvrtek. Konzole tentokrát využívá PC architekturu, orientuje se na sociální hraní a nabídne nový ovladač (čtěte více). |
Yerli proto věří, že výkon konzolí tentokrát s PC nemůže soupeřit. Podílí se na tom přizpůsobitelnost a vyměnitelnost hardwarových součástek. V současné době totiž moderní procesor pro herní potřeby stačí po několik let a aktualizovat je třeba především grafickou kartu.
"PC dnes můžete navrhovat modulárně s dvěma, třemi či čtyřmi grafickými kartami a využívat můžete vodní chlazení a přetaktovávat to do nekonečna. To před šesti či sedmi lety nešlo," vysvětluje Yerli.
Mezi řádky tak lze z jeho projevu cítit frustraci nad omezením, které bude nová generace konzolí představovat. Crytek je totiž společnost zacílená na posouvání grafických hranic, a pro to je PC nejvhodnější platformou.
Výkon strojů chce společnost testovat se střílečkou Crysis 3, která vyšla 21. února. Tam je prý stávající generace konzolí značně limitující. Grafická inovace titulu pro PlayStation 3 i Xbox 360 prý oproti druhému dílu dosahuje zhruba pěti až deseti procent.
Yerli však říká, že PC verze oproti Crysis 2 znamená značný pokrok. "Jednou jsem vtipkoval slovy: ‘Roztavíme PC stroje’ a myslím si, že se to tentokrát opět stane. Lidé to chtěli a my to nabídneme," tvrdí šéf Cryteku (čtěte původní prohlášení).
Společnost přesto připravuje exkluzivně konzolový titul Ryse. Ten má využívat kamery Kinect a ohlášen byl v roce 2011 pro Xbox 360 (více o hře). Po hře se však po ohlášení slehla zem a předpokládá se, že je z ní titul nové generace.
Crysis 3 si od Bonuswebu vysloužil nálepku vizuálně uchvátného titulu, který se však hraje jen nadprůměrně. V zítřejší recenzi tak od nás hra získala 75 %.
"Vývojáři z Cryteku uzavírají akční sci-fi trilogii Crysis ve velkém stylu. Nic menšího než záchrana světa neobstojí. A navíc se na ni velmi dobře kouká. Chybí ovšem pořádný wow efekt, pokud jde o hratelnost," napsal o hře Petr Zelený.