Minulý týden jsme vám přinesli článek o připravovaném titulu Cossacks: Back to War, druhém datadisku k oblíbené realitmové strategii Cossacks: European Wars. I když tento přídavek jistě potěší všechny stratégy a historiky, přeci jen přináší jen dílčí vylepšení a nové mapy, stejně jako první addon s název Cossacks: Art of War. Plnohodnotným pokračováním s výraznějšími změnami by však měl být titul Cossacks II: Napoleonic Wars, který si dnes podrobněji představíme. Na vývoji hry se opět podílejí ostřílení ukrajinští GSC Game World, kteří hru vyvíjejí pro německou distribuční společnost CDV, která se zhruba před rokem prezentovala skvělou válečnou strategií Sudden Strike a od té doby chrlí jeden špičkový titul za druhým.
Již na několika prvních obrázkcích z Cossacks II je patrná asi nejviditelnější změna oproti předchozím titulům této série. Autoři se totiž rozhodli vše převést do třetího rozměru. Kvality nového 3D enginu můžete posoudit i z přiloženého screenshotu, na kterém je vidět velmi propracovaná loď plavící se v blízkosti pobřeží, moc dobře vypadá i její odraz ve vodě. Kromě výborně vypadajících objektů i krajiny autoři slibují realistické trajektorie projektilů z děl a další lahůdky. Pokud jste obdivovali hromadné bitvy prvního dílu, můžete se těšit na řeže ještě masivnější, jelikož vývojáři hovoří o bojích až 32 tisíc vojáků naráz.
Jak už podtitul druhého dílu Kozáků našeptává, těžiště bude spočívat v Napoleonských válkách. Zatím sice není jisté, jestli se ve hře dočkáme všech bitev od Napoleonova debutu v bitvě o Toulon až po jeho poslední boj a definitivní porážku u Waterloo, ale vzhledem k tomu, že by hra měla obsahovat 60 misí rozdělených do šesti kampaní, tak se dá předpokládat, že Bonapartova kariéra bude zmapována důkladně. Dostaneme se ovšem i do mnoha dalších konfliktů, jelikož titul Cossacks II by měl obsáhnout období od 16. do 19. století.
V Cossacks II se budete moci chopit vedení deseti různých evropských národů. To je sice oproti prvnímu dílu a datadiskům trochu málo, na druhou stranu je ale dost možné (respektive dost pravděpodobné), že se i díl druhý dočká nějakého addonu, který do hry přidá nové mocnosti. Aby těch čísel nebylo málo, tak ještě dodejme, že budete moci stavět celkem 160 všelijakých budov a verbovat na stovku různých vojenských jednotek. Chybět samozřejmě nebude ani technologický strom, ve kterém by se mělo objevit na 80 různých upgradů. Oproti minulým dílům by se měl vylepšit systém diplomacie a přibudou i nějaké formace a taktické povely. Samozřejmostí bude multiplayer, ve kterém si budete moci zaválčit proti svým kamarádům po lokální síti i internetu, k dispozici by měl být i generátor map; o zařazení editoru pro tvorbu vlastních scénářů ještě není rozhodnuto.
Přesné datum vydání druhých Kozáků zatím není stanoveno, ale hovoří se zatím o druhé polovině příštího roku. I když mnozí pravověrní stratégové možná nad přechodem do 3D ohrnou nos, podle mého názoru by se opět mohlo jednat o špičkovou hru, jelikož chlapíci z GSC své práci opravdu rozumějí.