Před pár dny jsme vám krátce představili hru Conflict Zone a přinesli jsme vám několik screenshotů z ní. Cítíme však, že tato unikátní realtimová strategie by si zasloužila více prostoru, a tak vám dnes přinášíme též tento obsáhlejší článek. Jak již asi víte, Conflict Zone je jednou z těch strategií, jež se snaží oprostit se od zaběhaného "dunovského" schématu a přinést do svého žánru pár nových nápadů. Hra samotná by měla vyjít sice až v červenci tohoto roku, ale již nyní můžeme s klidem říci, že se to podařilo.
Ptáte se, v čem tkví ona originalita Conflict Zone? Ve způsobu, jakým je veden resource management. Sice zde máme stavbu a správu základny, ale v žádném případě zde nenarazíte na těžbu surovin, jak jsme na ni zvyklí z ostatních RTS. Šlo by říci, že roli Harvesterů zde přebírají všichni vaši vojáci a melanž je nahrazena veřejným míněním a vlivem masmédií. Abychom však mohli popisovat dále, bude nejlepší vás nejprve zasvětit do příběhu. Až poté bude vše dávat smysl a hezky do sebe zapadat.
Píše se rok 2010, globalizace postupuje a jednotlivé státy zjišťují, že jen v pevném a mírovém spojenectví je síla. Proto vznikly Mezinárodní mírové sbory (International Corps of Peace - ICP), jež dohlížejí na klid zbraní ve všech koutech světa. Jak ale jistě tušíte, vždy se najde někdo, kdo by rád profitoval ze zmatku a chaosu, které jsou s válkou spojovány. Asi největší takovou organizací je teroristická skupina GHOST. Ti se neštítí ničeho a každý prostředek pro získání moci je pro ně dobrý. Netrvá dlouho a ICP a GHOST se střetnou v otevřeném konfliktu...
A zde se konečně dostáváme k oné správě zdrojů. Místo toho, abyste těžili nějakou vzácnou surovinu, získáváte finance přímo od spřátelených vlád celého světa. Záleží přitom jen na nich samotných, kolik peněz vám poskytnou. A podle čeho se budou rozhodovat? Podle toho, jak dobře naplňujete jejich představy o správném způsobu vedení války. Budete-li tedy hrát za ICP, v žádném případě vás nesmí ani napadnout střílet do civilistů - média po celém světě by to okamžitě rozmázla do ohromné aféry a vy byste se mohli s jakýmikoliv příspěvky rozloučit. Na druhou stranu, když hrdinsky a riskantně zachráníte civilisty z napadeného města a dopravíte je do vám postaveného uprchlického tábora, můžete se těšit na pár dolárků navíc. Pokud hrajete za zloduchy z GHOST, vy sami si s veřejným míněním moc hlavu lámat nemusíte. Spíše se snažíte všechno narafičit tak, aby to vypadalo, že se vojáci z ICP dopouštějí na nevinných civilistech neskutečných ukrutností, čímž můžete získat mnohé sympatizanty (jste přeci bojovníci za svobodu, ne?) a tím pádem i dodatečné finance do své pokladničky.
Zajímavé? Dozajista. Ale co si budeme povídat, dobrou realtimovou strategii nedělá jen originální správa zdrojů, ale také hratelnost, ovládání, grafické zpracování, umělá inteligence a spousta dalších, neméně důležitých herních prvků. Ani zde by nás Conflict Zone neměl zklamat. Vše bude zpracováno kompletně ve 3D, přičemž kamera bude volně polohovatelná a bude umožňovat jak zoom, tak i rotaci a změnu úhlu vzhledem k zemskému povrchu. Nebudete ani trpět nedostatkem rozdílných jednotek, protože každá z bojujících stran by jich měla mít k dispozici 65 různých druhů. Zdá se vám to nebývale hodně? To je správně, protože přesně taková je situace v Conflict Zone. Navštívíte s nimi také slušné množství lokací, od pouště a sněžných plání až po asijské deštné pralesy a klasický mírný pás. Stěžovat si nebudete moci ani na umělou inteligenci nebo systém soubojů, ve kterém svou roli hrají například i takové drobnosti, jako je relativní převýšení mezi bojujícími jednotkami apod. A pokud budete chtít, budete se moci vyřádit i v multiplayeru.
Jak vidno, Conflict Zone by měla být realtimová strategie se vším, co by hra tohoto žánru měla mít. Navíc přitom bude mít originální schéma a netradiční pojetí správy zdrojů. Nezbývá tedy než vyřknout nevyhnutelný závěr - už aby tady byl červenec a s ním i tato bezpochyby zajímavá strategie.