Chystané RPG Code Vein je víc než jen kopií Dark Souls

  • 0
Upíři postapokalyptické prostředí a především výrazná manga stylizace jsou hlavní lákadla chystaného akčního RPG Code Vein.

Po letech naříkání nad tím, že jsou dnešní hráči příliš rozmazlení, je masivní úspěch „soulslike“ žánru opravdu překvapivý. V těchto akčních RPG je brutální obtížnost hlavní lákadlem a nekonečné pilování stále stejných pasáží základem hratelnosti.

Postavy se ohánějí zbraněmi, které jsou často větší než ony samy.

Od vydání zakladatele žánru Demon’s Souls z roku 2009 už se na trhu objevila celá řada klonů. Na své přišli i fanoušci sci-fi (The Surge), japonské mytologie (Nioh) či pixel artu (Salt and Sanctuary). 

Code Vein na první pohled vypadá jako to samé jen v anime verzi. Čtvrt hodina strávená ve hře mě však přesvědčila, že tentokrát nejde jen o pouhou bezmyšlenkovitou kopii. Nesází totiž jen na brutální obtížnost, řadu mechanismů zjednodušuje tak, aby zaujala i běžné hráče. 

Obří zbraně a speciální vlastnosti

Příběh se odehrává v postapokalyptickém světě, jeho hlavním hrdinou je upír. Navzdory tomuto zasazení není hra tak depresivně temná jako ostatní zástupci žánru, grafika naopak působí příjemně barevně. Anime stylizace v tomto případě přináší především divné účesy a absurdně obrovské zbraně, často dvakrát větší než jejich nositelé.

Souboje jsou samozřejmě založeny na správném načasování pohybu, jen tak nazdařbůh mávat mečem vám přinese rychlou smrt. Základem úspěchu je správné využívání speciálních vlastností, kterých je k dispozici obrovské množství a během krátkého času jsem neměl šanci se je všechny pořádně naučit. 

Code Vein sice vychází i na PC, ale bez gamepadu bych se do něj raději nepouštěl. Čtyři základní pohyby dále modifikujete přidržením jednoho z tlačítek v zadní části gamepadu, dohromady tak máte k rychlému vyvolání celkem dvanáct různých útoků, což je solidní. A minimálně ze začátku hodně náročné na zapamatování.

Ve dvou se to lépe táhne

Další věcí, kterou se Code Vein výrazně odlišuje od Dark Souls a dalších her žánru, je stálá přítomnost parťáka. Celou kampaň můžete absolvovat s kamarádem, ale i sólo, kdy druhou postavu bude ovládat počítač. Ten se v ukázce choval docela rozumně defenzivně a dokázal na sebe nalákat několik nepřátel, čímž mi výrazně usnadnil práci.

Pod kostýmem se ukrývá opravdu hezká dívka, jenže ji přes masku většinou nebylo vidět.

Trochu mám obavy o souboje s bossy, které činí u těchto her důležitou součást zážitku. Viděl jsem jen jednoho a nejzajímavější na něm bylo, jak moc nezajímavě působil. Obří postava s dvojicí opakujících se typů útoků a až zbytečně dlouhou čarou života rozhodně neoslnila, jen se mnou udělala krátký proces.

I přesto na mě Code Vein působil daleko přístupněji než většina zástupců tohoto specifického žánru a mohl by tak být ideální vstupní branou pro nováčky. Jen jim nesmí vadit úmyslně přepálená manga stylizace.

Code Vein vychází 28. září na PC, X1 a PS4.