Co se ví a neví o novém Xboxu

Co se ví a neví o novém Xboxu
Spekulace o tom, jaký hardware budou mít konzole nadcházející generace, jsou naprosto klíčovou součástí pomalu rozdmýchávané hysterie před jejich příchodem. Každý se pídí po nových detailech a někdy je trochu obtížné rozeznat, co je nesmyslná dezinformace a co jakž takž věrohodné zprávy profláknuté např. někým od velkých vývojářských týmů, které se všechno dovědí vždycky první. Podle toho, co koluje o nástupci dnešního Xboxu, má s ním Microsoft poměrně jasné plány (zejména ohledně velmi časného nástupu na trh), byť některé detaily působí značně kontroverzně. Prioritou je evidentně snížit výrobní náklady na co nejnižší míru, což je pochopitelné. Xbox se vždy prodával za cenu drasticky nižší, než stála jeho výroba.
Leccos z dnešních předpokladů se ale může změnit v závislosti na počinech obou konkurentů, Sony a Nintenda. Tak například se už nepočítá s harddiskem (současný stroj má 8 GB na ukládání pozic nebo čehokoli jiného), který stojí celých padesát dolarů a mnohé hry ho ani nevyužívají. Plýtvat se nebude ani s pamětí RAM, která nemá být větší než nějakých 256 MB (což je ovšem čtyřikrát více, než má současný XBox). Pokud ale Sony oznámí, že PlayStation 3 bude mít harddisk nebo 512 MB paměti, pak Microsoft jistě nezůstane pozadu.
Podle očekávání bude samozřejmě tento přístroj nadupán výkonem. Tři ústřední 64-bitové procesory od IBM jsou nástupci čipů, které pohánějí špičkové počítače G5 PowerMac od Apple. O grafiku se postará čip dodávaný ATI, údajně mnohem výkonnější než R400, novinka určená pro osobní počítače. Vzhledem ke změně dodavatelů hardwaru (dnes Intel a nVidia) ale existují vážné obavy, že nebude zachována zpětná kompatibilita se strojem současné generace. Odborná veřejnost se samozřejmě shoduje v tom, že takový krok by byl vzhledem k tendencím konkurence naprosto šílený. Uvidíme, třeba má pro nás Bill se svými kumpány přichystáno něco ještě šílenějšího.

Témata: Intel, Playstation 3, Xbox