Nová hra Cliffa Bleszinského se jmenuje LawBreakers.

Nová hra Cliffa Bleszinského se jmenuje LawBreakers. | foto: BW

Tvůrce Unrealu: Virtuální realita se točí v začarovaném kruhu

  • 0
Skutečnému boomu virtuální reality brání několik věcí, míní návrhář Cliff Bleszinski. Sám byl jedním z raných investorů do této oblasti a v současnosti prý koketuje s několika herními koncepty. Nic však podle něj nemáme očekávat v dohledné době.

Cliff Bleszinski je autorem sérií Unreal i Gears of War a se svou novou společností Boss Key vytváří týmovou střílečku LawBreakers.

Bleszinski tvrdí, že virtuální realitu brzdí menší počet uživatelů ale i aktuální stav technologií, které stále ještě nejsou ani zdaleka perfektní. V potaz je třeba brát rovněž pořizovací cenu i fakt, že většina her zatím působí spíše jako laciné hříčky.

„Existuje spousta bídných her běžících na Unity. (Ve stylu) ‘Hele, můžu házet plechovkou.’ Neexistují žádné skutečné hry, což vytváří začarovaný kruh. Nemůžete udělat skutečně propracovanou a skvělou hru pro virtuální realitu třeba za milion dolarů. Musíte to dotovat,“ řekl Bleszinski pro server GameSpot.

Za poctivý titul pro virtuální realitu považuje akci Robo Recall od studia Epic Games, kde v minulosti pracoval. K ohlášení Robo Recall došlo v únoru a titul je zatím dostupný pouze pro přilbu Oculus Rift. „Jo, střílíte vlny nepřátel, ale vypadá to zatraceně dobře,“ tvrdí Bleszinski.

„V současné době existuje asi tak šest věcí, které brání explozi virtuální reality,“ tvrdí Bleszinski. Nezmiňuje však, jaké to jsou.

Ostřílený vývojář věří, že by technologie časem mohla proniknout mezi masy. Ale zabere to čas. Napomohou tomu lidé jako zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg, kteří mají dostatečné množství financí na dlouhodobý rozvoj odvětví.

Bleszinski vydělal na prodeji společnosti Oculus VR, kterou odkoupil právě Facebook. Bleszinski totiž patřil mezi jedny z prvních investorů a na obchodu za dvě miliardy dolarů vydělal prý značnou sumu.