Reverend Aronos si nedělá iluze o církvi, jíž slouží. Ví, co všechno se pod nevinou rouškou pobožnosti skrývá, vždyť žije v Rusku šestnáctého století. Sám se však snaží být věrným služebníkem božím. Právě proto, nebo možná kvůli tomu, je ze svého rodného města poslán horské vesničky Svyatoi Slava, místa, odkud se věřící vydávají na svatou pouť na horu Chernava. Zanedlouho po jeho příjezdu se ve městě začnou ztrácet mladá děvčata. Obyvatelé přísahají, že viděli dlouho mrtvé příbuzné potulovat se temnými nočními ulicemi. V mrazivé mlze se plíží cosi strašného. Ti nejodvážnější organizují trestnou výpravu do okolí a... nikdy se nevrací. Postupně z vesnice, v naději na záchranu ztracených přátel, odcházejí za smrtí další lidé. Nakonec poslední hrstka pozůstalých přichází za vámi. Pekelná hrůza obchází okolím a kdo jiný by s ním měl zatočit než sluha boží. Musíte se vydat najít ztracené holčičky a stát se něčím, co autoři nepřeložitelně nazývají the all-around-good-at-everything-ultimate-gun-toting-warrior.
Tak začíná Cleric, zajímavá hra, jež si něco vypůjčuje ze survival hororů, něco z akčních stříleček a velkou část z RPG. V současné době jde jen těžko říci, která složka ve hře převládne. Autoři slibují, že si užijeme inovativních puzzle, stejně jako rychlé FPS řežby. Za zmínku má stát i nastíněný příběh, jenž scénaristé sepisovali více než rok a hra díky tomu skončí několika diametrálně rozdílnými způsoby. Co se týče méně akčních prvků, najdeme ve hře kromě známého vývoje postavy, u nějž zatím není přesně specifikováno v jakých dovednostech se budete zlepšovat, spousty větvených rozhovorů, jež nebudou sloužit jen k vyprávění příběhu, ale též se vámi vedená mluva promítne na dalším postupu hrou i náklonnosti bohů k vaší osobě.
Ano, i když je Otec Aronos pravoslavným kněžím, ve hře se bude ucházet o přízeň více božstev, patřících povětšinou do starých slovanských náboženství. Každý z bohů mu dá jinou moc, reprezentovanou určitým symbolem. Nebude jich však možné využívat jak se vám zlíbí. Bohové jsou rozmařilí a když se k nim nebudete správně chovat, otočí se k vám zády. Pokud se třeba některému z nich nelíbí, že mordujete nepřátelské zrůdy jen klasickými zbraněmi jako jsou meče, mačety, první pistole či pušky, přestane vám pomáhat a vy přijde o jeden ze zázraků. Ovšem může to ocenit některý z jeho kolegů a rázem si získáte jeho náklonnost. Problémy mohou nastat i v případě, že se zaměříte jen na jednoho boha. Ten to sice velmi ocení a bude vám maximálně nápomocen. Věřte však, že ti ostatní to ponesou velmi nelibě. Je na vás jak zvládnete "management" božské přízně a zda objevíte zlatou střední cestu.
Možnosti jednotlivých zázraků se drží v klasických kolejích. Dokážete zahánět nemrtvé, navěky je odvádět z tohoto světa nebo je ovládat, vnášet mezi nepřátele zmatek aby se pobili navzájem a spoustu dalších věcí. Vzpomeňme třeba léčení, mocný vítr, umění létat, schopnost oživovat mrtvé, vyvolávat nestvůry či se změnit v ducha. Sice to není nic, co by tu ještě nebylo, ale při správném zakomponování do tohoto typu hry to může být zajímavé.
Základem pro Clerica se stal engine z drsné střílečky Serious Sam, jež podle autorů nabízí ideální poměr mezi cenou a výkonem, přičemž jim dovoluje realizovat všechny jejich nápady. Slušné grafické zpracování, jež nelze z prvních screenshotů příliš posuzovat (jedná se o obrázky z velmi rané fáze vývoje, o čemž svědčí i revolver ze Sama), by měla doplnit hudba a zvuky dotvářející tu správnou hororovou atmosféru. Vývojáři z Plutonium Games však pro své dílo zatím nemají distributora, takže datum vydání Clerica zná pouze Bůh.