Nečekaný RPG hit Clair Obscur: Expedition 33 slaví 3,3 milionu prodaných kopií po 33 dnech, což je fantastický výsledek na hru, u níž panovaly obavy, že ji prakticky souběžně vydaný The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered zadupe do země. Jsou to navíc skutečné prodeje bez započítání downloadů skrze předplatná Xbox a PC Game Pass, čili žádné šermování s počtem hráčů jako u nového Dooma či Assassin’s Creed Shadows.
Úspěch Clair Obscur: Expedition 33 mnozí vnímají jako návrat takzvaných AA her, které kutí menší studia a na nichž nejsou nutně vidět ohromné produkční hodnoty. Ostatně studio Sandfall Interactive začínalo zhruba s desítkou lidí a při dokončení projektu jich tvořilo jádro týmu zhruba třicet. A tak tomu zůstane i u dalšího projektu.
„Naší vizí je zatím zůstat v malém týmu, který pracuje ve stejném městě, s méně než 50 lidmi na palubě, soustředit se na jeden projekt za druhým a zachovat si tuto flexibilitu, tvůrčí sílu a důvtip malé skupiny nadšených lidí, kteří chtějí udělat něco velkého,“ řekl François Meurisse, provozní ředitel a producent studia serveru Games Industry.
„Takto se videohry dělaly dlouhá léta. Tým, který vytvořil Ocarina of Time nebo Half-Life 2, měl myslím maximálně 60 nebo 70 lidí, a taková velikost umožnila přijímat dobrá rozhodnutí a projevovat velkou kreativitu,“ dodává.
„Clair Obscur: Expedition 33 má opravdu hodně předností. Skvěle vypadá, hratelnost je v jádru opravdu zábavná, příběh vás v úvodu naláká na spoustu zajímavých prvků a hudbu ze hry jen tak z hlavy nevyženete. Místo receptu na úspěch však ale autoři klopýtají na možná zbytečně komplikovaných dějových zvratech a celkové neochotě události pořádně vysvětlovat v pozdějších fázích hry a také na nevyvážené obtížnosti,“ napsali jsme v recenzi Clair Obscur: Expedition 33 na Bonuswebu.