V roce 1990 se na svět vyloupla úplně první Civilizace mezi všemi. U jejího zrodu stál Sid Meier a ani on tenkrát jistě netušil, jakou slávu si jeho hra v následujících letech vydobude po celém světě. Civilizace se postupně stala synonymem dobré budovatelské strategie, v níž nechybí nic z důležitých prvků, které mají tu moc přitáhnout hráče k počítači na dlouhé hodiny a nepustit ho dřív, než se mu podaří vystavět neporazitelné impérium, ve kterém všechny procesy šlapou jako na drátkách a nikde nic ani v nejmenším nedrhne. Po nějakou dobu po vydání Civilizace sbírala hra nejrůznější ocenění jako třeba Hra roku a tak podobně, než se na trhu objevilo její pokračování - Sid Meier's Civilization II. Dvojka se ani nesnažila ohromit hráče nějakými převratnými novinkami - na jakékoliv revoluční změny předem rezignovala a svůj úspěch vystavěla hlavně na vylepšování stávajících funkčních principů předchozího dílu. Mezi hlavní viditelné novinky patřily hlavně nové jednotky a technologie, vylepšená AI a samozřejmě grafika, které od dob jedničky poskočila zase o něco dopředu. Ani Civilization II nebyla ušetřena všemožných cen, a tak se nelze ničemu divit, že Firaxis coby nová společnost Sida Meiera začala kout plány na díl třetí.
Podle autorů nebude nová Civilizace jen splácáním toho nejlepšího z prvního a druhého dílu navíc proloženého vymoženostmi z Alphy Centauri, ale snahou je rozvinout hru i do oblastí, do nichž se ani jeden z předchozích dílů nikdy nepustil. Tajemná prohlášení ta by tedy Firaxisu šla dobře, ale co přesně si pod tím natěšení hráči mají představit? Tak předně by se základní koncept opravdu měl opírat o mix první a druhé Civilizace říznutý Alphou Centauri, ale to mluvíme jen o základním konceptu. Asi nejdůležitější změna by se měla týkat rozšíření prostoru, který bude věnován bojím a válečné strategii obecně. Zatímco oba předchůdci používali válku jen jako jeden z mnoha prvků dotvářejících celkovou mozaiku hratelnosti, Civilization III se chystá polapit do svých sítí i více bojově naladěné hráče, pro něž byla tahle klasická tahová série zatím příliš mírumilovnou a poklidnou záležitostí. Například národy budou mít odteď (taky počítáte s tím, že trojkou to ještě neskončí?) své vůdce inspirované reálnými historickými postavami, které budou moci své vojáky vést a komandovat k vyšším výkonům. Kromě boje se počítá i se změnami v diplomacii, která by se tímto měla stát o něco složitější a promyšlenější.
S minimem zatím uvolněných informací nám nezbývá nic jiného, než věřit slibům autorů: Civilizace III má svým příznivcům nabídnout nové cesty k vítězství, nové možnosti k probádání, mocnější nástroje k budování a správě své říše a v neposlední řadě také zbrusu nový grafický kabát (včetně animací). Datum vydání nebylo ještě zveřejněno ani přibližně, což je možná nakonec dobře, protože neustálé odklady nedělají dobrý dojem na nikoho. A abych nezapomněla, Civilizace III se chystá potěšit i všechny multiplayer vyznávající hráče.