Vězni jsou až dvanáct hodin denně u počítačů, kde "farmaří" a vydělávají tak virtuální peníze. Ty pak prodávají za skutečné (provozovatel hry přitom směnu virtuální měny za skutečnou ve svých podmínkách přímo zakazuje). Hraní se tak stává doslova zlatým dolem, protože peníze získané z hraní často překonávají výdělky z manuální práce.
Původně restriktivní čínské zákony vůči virtuální měně tak došly změny a vězni ve dvanáctihodinových směnách sedí u PC a hrají.
"Bylo nás tam na 300 vězňů a během jediné směny jsme vydělávali okolo tisíce dolarů," vypráví jeden z propuštěných vězňů.
Čína je ostatně zemí, kde nejvíce lidí uživí právě herní výdělky. Jako hlavní zdroj peněz ho má odhadem na sto tisíc lidí.
World of WarCraft je v současné době nejpopulárnější západní on-line hra na hrdiny. Před půl rokem vydané rozšíření Cataclysm nabídlo přepracovaný starý svět, dvě nové rasy a novou profesi. Více čtěte v recenzi.
Zdroj: guardian