Loňské vydání Cyberpunku 2077 vzbudilo spoustu emocí, nyní nastává čas skládat účty. Vydavatelství CD Projekt zveřejnilo finanční výsledky za první kvartál letošního roku, a i když jde, co se týče tržeb, o nejlepší období v historii společnosti, výsledek nevypadá až tak působivě, jak se asi čekalo. Oproti stejnému období loňského roku totiž došlo k nárůstu pouhá dvě procenta, čistý zisk se přitom propadl o téměř 65 procent.
Jak je to možné?
Především tím, že loňský počátek roku byl pro firmu mimořádně úspěšný, na čemž se podepsala řada faktorů. Covidová pandemie přišpendlila většinu lidí doma, takže měli daleko víc času na hraní. Čerstvě vydaný seriál Zaklínač od Netflixu zvýšil zájem o značku napříč populací a svoji roli jistě sehrálo i vydání třetího dílu hry na konzoli Nintendo Switch.
Vydání Cyberpunku 2077 sice skončilo úspěchem, ale dá se předpokládat, že spousta lidí stále vyčkává na to, až budou opraveny všechny chyby a hra bude k dispozici i v obchodě PlayStation Store.
„Nižší čistá ziskovost je způsobena především pokračujícími odpisy výdajů na vývoj Cyberpunku 2077, prací na aktualizaci hry a výzkumnými a vývojovými aktivitami souvisejícími s budoucími projekty,“ uvedl viceprezident a finanční ředitel společnosti CD Projekt Piotr Nielubowicz ve zprávě investorům.
V žádném případě to tedy neznamená, že by společnost čekala nějaký útlum, je tomu přesně naopak. V plánu je vysoké navýšení produkčních kapacit, tak aby studio mohlo pracovat na více vysokorozpočtových projektech najednou. K tomu ale dojde nejdříve v příštím roce, aktuální prioritou je prý dostát svým závazkům a udělat ze Cyberpunku přesně tak skvělou záležitost, jak bylo hráčům od začátku slibováno.