Call of Duty 4: Modern Warfare

  12:05aktualizováno  15. června 4:18
Málokterá FPS série z druhé světové války má v herním světě takové renomé jako CoD. Proto se může zdát na první pohled umístění nejnovějšího dílu do současnosti jako naprostá šílenost

Call of Duty 4: Modern Warfare Série Call of Duty je legenda herního PC světa, která zaznamenala a dosud zaznamenává fenomenální úspěchy v prodejnosti i oblíbenosti u hráčů. Proto někteří PC hráči považovali vydání třetího dílu exkluzivně pro konzole jako silnou pod pásovku. Call of Duty 3 však nakonec nebyla taková bomba jak se očekávalo a tak se série opět vrací zpět do rukou původním vývojářům z Infinity Ward, stejně jako na domácí počítače. Tentokrát se však nevrátíme do období druhé světové války, ale budeme bojovat v současnosti. Spoustě fanoušků se tento fakt jistě nebude zamlouvat, ale hře se tak dostane větší aktuálnosti, protože novodobé válečné konflikty se týkají i nás. Původně se spekulovalo, že se bude Call of Duty 4: Modern Warfare odehrávat v blízké budoucnosti, ale tuto fámu tvůrci vyvrátili s tím, že rozhodně nechtějí mít ve hře prototypové zbraně ala Ghost Recon Advanced Warfighter 2.

Hlavní zápornou postavou bude zákeřný diktátor, který se spolčil s ruskými ultranacionalistickými teroristy a zformoval s nimi nebezpečnou jednotku s příznačným názvem Čtyři Jezdci.

Call of Duty 4: Modern Warfare To samé se týká umístění hry. Rozhodně se nebude odehrávat v Iráku, byť o přilehlém okolí již řeč být může. Hlavní zápornou postavou bude zákeřný diktátor, který se spolčil s ruskými ultranacionalistickými teroristy a zformoval s nimi nebezpečnou jednotku s příznačným názvem Čtyři Jezdci. V mnoha dílech CoD jste hráli za různé vojáky z různých bojujících stran. To samé vás čeká i v díle čtvrtém, protože se v něm ujmete rolí obou hlavních postav. První z nich je člen britské jednotky SAS, který půjde po krku zmiňovaným neřádům z Ruska. Druhá hratelná postava pak bude americký mariňák, jehož mise se budou od člena SAS diametrálně lišit. Obě postavy by se měly dočkat samostatné příběhové linky. Příběh jako takový však nebude kupředu popoháněn střihovými sekvencemi, nýbrž samotným děním během hry, čili na způsob legendárního Half-Life 2. Jelikož byla celá série vždy o perfektní atmosféře, tak se v tomto směru chtějí v Infinity Ward ještě více pochlapit a již tak vysoké standardy série v tomto ohledu ještě zvednout. Odvaha, čest, přátelství – to vše by na nás mělo v CoD4MW čekat.

Nejdůležitějším aspektem každého dílu byla akce a v tomto ohledu si nedovolíme ani o „čtyřce“ pochybovat. Kromě solidního arzenálu moderních zbraní nás čeká i spousta podpůrné techniky, včetně vozidel. Jestli budou sloužit pouze jako kulisa v podobě prostředku pro přemístění z bodu A do bodu B nebo je půjde ovládat, není prozatím známo, ale po zkušenostech s třetím dílem bychom se přikláněli spíše k druhé variantě.

Rozhodnutí přemístit sérii z období druhé světové války do současnosti může být dosti odvážné, ale věříme, že vývojáři vědí, co dělají.

Call of Duty 4: Modern Warfare Singleplayer by tak měl být doladěn do nejmenšího detailu, ale tvůrci nehodlají podcenit ani multiplayer. Ten chtějí dovést k dokonalosti díky vyváženosti zbraní, velké rozmanitosti jednotlivých režimů a dostatečným počtem map. U multiplayeru předchozích dílů jsme vydrželi hodiny a předpokládáme, že díky zkušenostem s tvorbou minulých dílů, budou v Infinity Ward vědět co a jak. Rozhodnutí přemístit sérii z období druhé světové války do současnosti může být dosti odvážné, ale věříme, že vývojáři vědí, co dělají. Když pohlédnete na okolní screenshoty, tak vám musí být jasné, že vizuální stránka nebude v žádném případě slabinou hry. I když je o tomto titulu známa pouze hrstka informací, tak již teď se těšíme jako malí kluci (co si odjakživa hráli na vojáky, samozřejmě). Více brzy v plnohodnotném preview.

 

Nejčtenější

THQ Nordic koupilo české Warhorse Studios za 860 milionů korun

Kingdom Come: Deliverance

Vydavatelství THQ Nordic koupilo stoprocentní podíl v pražském vývojářském studiu Warhorse Studios, které před rokem...

Vývojář vrací fanouškům dvojnásobek darovaných částek, z jeho hry je hit

Rise to Ruins

Z nenápadné nezávislé hry se stal prodejní hit a její autor nyní svým nejvěrnějším fanouškům vrací peníze, které mu...

Vjel do kolejí, pak dostal další ban. Český streamer opět „úřadoval“

Český streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš měl 8. února 2019 drobnou dopravní nehodu v...

Komentátor a herní streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš se rozpovídal o tom, jak se svým autem skončil v kolejích. Posléze se...

Nastává herní svátek, vychází rovnou několik netrpělivě očekávaných pecek

Anthem

Herní průmysl dnes zažívá jedno z nejbohatších období roku, protože vychází rovnou několik titulů, na které jsme se již...

RECENZE: Kdyby vyšel Half-Life letos, vypadal by jako Metro: Exodus

Metro: Exodus

Čekali jsme hodně, ale dostali jsme ještě víc. Po patnácti letech od vydání Half-life 2 se konečně objevila hra, která...

Další z rubriky

Skvělá plošinovka Hollow Knight dostane brzy pokračování

Hoolow Knight: SIlksong

Nezávislou „metroidvanii“ Hollow Knight vyvíjeli jen tři lidé, oslovila přitom už více než milion hráčů. Žádný div, že...

Ubisoftu se daří, Far Cry vydělává víc než Assassin’s Creed

Far Cry 5

Vydavatelství Ubisoft sází především na obrovské do detailů propracované světy. Loni poměrně překvapivě přilákala více...

Navzdory vlažnému přijetí se vývoj Darksiders 3 zaplatil

Darksiders 3

Brutálně těžká akce Darksiders 3 sice kritiku příliš neuchvátila, ovšem z finančního hlediska jde o jednoznačný úspěch....

Najdete na iDNES.cz