Každý z nás, ať se nám to líbí nebo ne, trpí nějakou úchylkou - někdo větší, někdo menší. Podíváme-li se na tiskové materiály o akční hře C.O.N.S.E.A.L., dojdeme k názoru, že pracovníci společnosti Similis trpí filmovou obsesí. Na tom ale není nic špatného a navíc jim to evidentně pomáhá v práci. Vždyť kdo by si stěžoval, že se v počítačové hře objevuje množství filmových prvků? Já tedy ne. A že jsou charakteristiky jednotlivých postav jako vystřižené ze stříbrného plátna? To ještě nikdy nebylo na škodu.
Co je ale C.O.N.S.E.A.L. vlastně zač? Z hlediska herního systému by se mělo jednat o vcelku tradiční akční hrou s third-person perspektivou, do níž tvůrci zamíchali množství tzv. stealth prvků. Ocitnete se v roli mladé poručice Kitty Hawkové, která sice prošla výcvikem u speciálních jednotek, ale velice dobře si uvědomuje, že není dobrý voják - je jen excelentní pilot (charakteristika - mix Ripleyové z Vetřelce a Geeny Davisové z Polibku na dobrou noc). Jednoho dne se vypraví na let se svým nadřízeným a přítelem Jeffreysem (charakteristika - Dwayne Hicks z Vetřelce a Leon z Leona), což se oběma stane osudné. Při přeletu nad malým ostrůvkem je jejich helikoptéra sestřelena. Jeffreys umírá (alespoň zdánlivě) a Kitty zůstává sama. Brzy zjišťuje, že na ostrově probíhají jakési prapodivné pokusy na lidech, jejichž účelem je vytvořit nezničitelného vojáka. Za vším stojí napůl šílený Plukovník (charakteristika - seržant z Full Metal Jacket), který je rozhodnut jít za svým cílem přes mrtvoly - doslova a do písmene. Kitty má tu smůlu, že v současné situaci jej může zastavit jen ona, i když je členem speciálních jednotek spíše titulárním než díky svým bojovým schopnostem. Naštěstí nalezne pomoc u doktora Snipera (charakteristika - dr. Brackish Okuhn ze Dne nezávislosti a (můj oblíbený) Emmet Brown z Návratu do budoucnosti), který jí bude navzdory své neskutečné roztržitosti nepostradatelnou oporou. Ani to ale nemusí stačit k tomu, aby zneškodnila Plukovníka, zachránila ne tak úplně mrtvého Jeffreyse, zastavila pokusy na ostrově a dostala se domů živá a zdravá...
Zhruba tak by šlo v kostce popsat zápletku hry C.O.N.S.E.A.L.. Co pro nás ale pracovníci společnosti Similis připravují po herní stránce? Především to bude opatrné plížení neznámým prostředím a likvidace nic netušících protivníků. Heslem Kitty Hawkové bude „nepozorována dovnitř, co nejrychleji ven“, v čemž jí bude pomáhat nejen její dobrý zrak a bystrá mysl, ale také např. skener pohybu. Dojde ale i na burtální krvavé přestřelky, protože kromě klasických „stealth“ úkolů vás čeká např. likvidace různých bossů, kteří vám pochopitelně nehodlají dát svou kůži (budou-li nějakou mít) jen tak zadarmo. Většinou si budete moci sami vybrat, zda budete střety s protivníky vyhledávat, nebo zda obětujete pár minut na nenápadné proklouznutí kolem nich, ale vzhledem ke své křehké konstituci se většinou vyplatí druhý způsob. Vojáků je totiž na ostrově mnoho a vy jako Rambo zrovna nevypadáte. Navíc se po ostrově potulují i mutanti, jež jsou více či méně zdařilými výsledky Plukovníkových experimentů, a s těmi již není vůbec žádná legrace (že by jim mimo jiné odstranili i smysl pro humor?).
Z technického hledika by měla hra C.O.N.S.E.A.L. vcelku dobře odrážet současný standard. Na obrázcích sice asi není kromě hlavní hrdinky nic, co by vás příliš zaujalo, ale rozhodně na nich není nic, co by vám mohlo pokazit náladu. Engine zatím vypadá vcelku slušně a dokáže bez problémů vytvoři tak různorodé lokace, jako např. podmořskou základnu, džungli nebo napůl opuštěné skladiště. Zklamat by nás neměla ani umělá inteligence nepřátel a interaktivita prostředí. Jedinou nevýhodou tedy zůstává fakt, že lokace budou zpracovány spíš lineárně, takže při opakovaném hraní nás asi moc překvapení čekat nebude. Ale uvidíme - nejdůležitější je přeci jen zábavnost titulu a zatím se zdá, že C.O.N.S.E.A.L. jí bude mít dost a dost. A kdy že bychom se měli této hry dočkat? Půjde-li všechno dobře, tak již počátkem roku 2002.