Black & White je jednou z těch her, které zmizely v propadlišti dějin, legálně si je v digitální distribuci jednoduše nekoupíte. Tak jako u mnoha značek, o které se otřeli Electronic Arts, zůstala licence v právním vakuu, a jelikož nikdo pořádně neví, s kým jednat, nepostarali se o její restaurování ani obvyklí podezřelí, jakými jsou retro obchod GOG nebo zkušení tvůrci remasterů z Nightdive. Engine hry byl vytvořený hře na míru a na moderních operačních systémech jednoduše nefunguje, takže si ji nezahrají ani majitelé originálních fyzických kopií, pokud tedy zároveň náhodou neumí zacházet s pokročilými emulátory.
Tento nelichotivý stav se ovšem nelíbí partě fanoušků, a tak se rozhodli celou hru převést do moderního enginu, aby nezůstala ztracená novým generacím. Dá se totiž říct, že tato „simulace boha“ předběhla svoji dobu. Ještě před masivním nástupem dotykových displejů přinesla unikátní uživatelské rozhraní „bez ikonek“ ovládané jen pomocí gest, umělá inteligence pohánějící hráčova zvířecího avatara se pak chová zcela autonomně a dokáže se učit podle zvoleného stylu hry (více viz naše dobová recenze).
Aby to celé fungovalo, museli si vývojáři všechny softwarové nástroje a knihovny vytvořit sami, což z aktuálního portu dělá noční můru. Na jeho vývoji se podílí 15 lidí po dobu pěti let, Openblack ale teprve nedávno vstoupil do verze 0.1.0, což znamená, že už lze spustit, ale připomíná spíše editor map než počítačovou hru. Vzhledem k tomu, že celý projekt vzniká nezištně bez nároku na odměnu, lze předpokládat, že vývoj ještě nějakou dobu potrvá..
Co se týče autora původní hry Petera Molyneauxa, ten se po řadě neúspěšných projektů pokusí vrátit s další božskou strategií Masters of Albion, kterou oznámil během letošního Gamescomu.