Není to ani tak dávno, co se zdálo, že žánr RPG zahyne na úbytě. Pak naštěstí došlo k masivnímu rozvoji internetu, a společně s ním i k obrození tohoto unikátního herního systému, který však doznal několika změn. Stručně řečeno - zglobalizoval se. Je již jen velmi málo týmů, které vyvíjejí RPG hry pouze pro singleplayer - většina se soustředí na tzv. MMORPG, tedy masivní online hry na hrdiny. V nich tvůrci připraví obrovský svět, do kterého hráči vstoupí, bojují s protivníky, navzájem se setkávají, zakládají družiny, řeší společný postup, či pouze žijí „obyčejný“ život a pomalu proplouvají příběhem. Ten je až na výjimky vypracován v žánru fantasy - sci-fi se vyskytuje mnohem méně. A už jen velmi zřídka nese silné prvky akčních adventur. Přesto se takové najdou - a mezi ně patří titul Big World: Citizen Zero od společnosti MicroForte.
Příběh se odehrává na planetě Neo-Eden, která dříve sloužila jako trestanecká kolonie. Nyní je to však zcela jiný svět - její obyvatelé tvoří rozvinutou společnost, která je dále poháněna nadějí a touhou po dobrodružství. Prozkoumáváte své nádherné okolí, stroje, které kdysi udržovaly kolonii v chodu a které nyní bez užitku zahálejí, a snažíte se co nejvíce zdokonalit své vlastnosti, abyste mohli co nejlépe plnit úkoly, které na vás společnost klade.
Jak tedy jistě tušíte, základem Big World: Citizen Zero je přijímání a plnění questů. Ty jsou všechny součástí větších plánů, ale přinejmenším z počátku jste příliš bezvýznamní, abyste pochopili jejich pravý smysl. Za splnění těchto úkolů budete pokaždé odměněni - zkušeností, penězi, novým vybavením, zbraněmi, ale také speciálním tréninkem či novými schopnostmi. Těch je dohromady 46, takže máte na výběr z opravdu velice široké škály a svou postavu si tak můžete vypiplat přesně podle vlastních požadavků.
Mise jsou pro vás automaticky generovány, avšak ne zcela náhodně. Při vytváření jsou používány informace o tom, s kým jste se během hry již setkali, s kým máte dobré vztahy a s kým jste naopak na nože, jakým questům dáváte přednost a jaké schopnosti máte, případně i podle toho, jak na tom jste ve vztahu se svým okolím. Vše je přitom generováno dynamicky - prostředí, předměty i postavy, které se v misi objeví.
Jako většina ostatních online RPG, i Big World: Citizen Zero se velice opírá o týmovou souhru. Velké množství misí je možno splnit právě pouze ve větší skupině, tudíž hráči jsou tímto způsobem k jejich zakládání jistým způsobem tlačeni. Je logické, že jednotliví hráči si poté rozdělí pomyslné role a každý z nich se specializuje na jinou činnost, aby celou skupinu nemohla zaskočit žádná situace.
A nyní přichází nejzákladnější otázka - kdy si budeme moci ozkoušet dobrodružství Big World: Citizen Zero na vlastní kůži? Podle všech dosavadních informací až za rok, tedy koncem roku 2001. Naštěstí by se mělo v krátké době na trhu objevit vícero srovnatelných titulů, takže budeme mít čím si dlouhou chvíli alespoň trošku zkrátit.