Evil Within 2 | foto: Tango Gameworks

Bethesda přehodnotila svoji politiku poskytování her recenzentům

  • 7
Zaměstnance Bethesdy už nebaví věčné lamentování novinářů nad tím, že nemají dostatek času na recenzování. Hry budou zástupcům médií opět rozesílat s předstihem, jako všichni ostatní.

Když v roce 2016 vyšel nový díl kultovního Doomu, museli se v prvních dnech potenciální zákazníci rozhodovat o koupi čistě jen na základě svých instinktů. Firma Bethesda totiž narušila zavedenou praxi a neposkytla novinářům recenzní kopie v předstihu (psali jsme tady).

Prostřílet se Prey na nejjednodušší obtížnost je degradace hry.

Takový krok obvykle znamená, že vydavatelství hře příliš nevěří a obává se špatných recenzí i negativního ovlivnění prodejů. Jenže Doom a následně i Dishonored 2, speciální edice Skyrim nebo Prey byly vynikající hry, a tak pro jejich „pozdržení“ nebyl žádný důvod. Ostatně ne nadarmo se podle serveru Metacritic stala Bethesda nejlépe hodnocenou společností za rok 2017. 

Není proto divu, že od své nevstřícné politiky nyní v tichosti ustoupila. Jak řekl viceprezident společnosti Pete Hines v rozhovoru  pro internetový magazín VG24/7, už je nebavilo číst věčné lamentování recenzentů nad nedostatkem času.

Jde o dobrou zprávu nejen pro herní novináře, ale i pro všechny hráče. Při honbě za co nejrychlejší recenzí totiž není čas v několika málo dnech prozkoumávat veškerý obsah, který komplexní hry nabízí. Někteří recenzenti proto hrají na nejjednodušší obtížnost, ignorují nepovinné questy či přeskakují dialogy jen proto, aby byli rychlejší než konkurence.

My proto alespoň u těch největších hitů razíme praxi obrazových průvodců několika prvními hodinami a plnohodnotné recenze vydáváme až ve chvíli, kdy máme hru dokonale otestovanou.